bromsen är för att få den djä, hm, växelådan att stanna någon gång,annars tar det bra tid att få stopp på det
det kan du göra bättre med frekvensomformaren
du bör ha ett varvtal ok innan du kör, men det funkar utan, sätt ramptiderna så du klarar dig
SAJO VBF 450 Heidenhain TNC 155
-
Re: SAJO VBF 450 Heidenhain TNC 155
Det lät ju fint att slippa bromsen! Skall kolla efter varvtal ok utsignal från omriktaren, det vore ju bra om styrsystemet har koll på att det snurrar.
har du en bild på frekvensaren?
känner inte igen beteckningen
har många nyare abb på jobbet som jag har hand om och måste säga att dom har mycket vettigt i programeringsväg som andra saknar, så sannolikheten finns
känner inte igen beteckningen
har många nyare abb på jobbet som jag har hand om och måste säga att dom har mycket vettigt i programeringsväg som andra saknar, så sannolikheten finns
-
Skall ordna en bild de närmaste dagarna. tror att det är en variant av ABB ACS 600. ACF 601 tror jag är avsedd för fläktar och pumpar.
-
- GoldenChamp
Jag fick samma fel på min fräs idag.maskinteknik skrev: Minnestest OK men sedan får jag upp meddelandet: "styrspaenning till relaet saknas" kan detta ha med nödstopps funktion att göra?
"Styrspänning till reläet saknas"
Orsaken var att oljenivån var låg....
Ville bara meddela detta ifall någon annan skulle råka ut för detta otydliga felmeddelande.
/Stefan