Har nu kört med Wispen ett bra tag och känner att det hade varit trevligt med ngn form av debugger vilket inte wispen stödjer.
Har tittat mest på Pickit3 som både klarar flasha och ICD. Vet ngn om denna funkar ihop med MikroC kompilatorn?
Debug med Pickit3
Re: Debug med Pickit3
Då det är två helt olika funktioner kan man väl generellt säga att PICKit2/3 inte fungerar i debugläget med någon kompilator alls. Men om du menar helt IDE-delen är svaret nej. Hos Mikroelektronika är det bara deras egna programmeringsgrejer som fungerar ihop med deras IDE.
Vad jag fattat funkar det med MPLAB och .asm och då måste man "knäppa på" det hela så det läggs in något i koden dvs man måste kompilera om. Detta tillägg gör att det inte alltid fungerar tydligen.
Blir nog en pickit snart för mig också saknar att inte kunna programmera on-the-fly med en bärbar dator, det fungerar ju inget bra med WISP och min SerieP.adapter
Blir nog en pickit snart för mig också saknar att inte kunna programmera on-the-fly med en bärbar dator, det fungerar ju inget bra med WISP och min SerieP.adapter

Klart att det fungerar med MPLAB! Vad jag vet fungerar det även med de C-kompilatorer man kan lägga till i MPLAB.
Då jag använde WISP'en fungerade den ypperligt med mina USB-dongels.
Då jag använde WISP'en fungerade den ypperligt med mina USB-dongels.
icecap:Jag är medveten om att det "borde" funka, tyvärr gör det inte det
En pickit3 är ju däremot nästan skottsäker! (sen är de ju inte dyra längre)