Tjena,
jag tänkte höra om det finns ngn som är intresserad av att 'diskutera'
hacking/elektronikdesing/elektronikbygge utifrån en mer kulturell aspekt.
Jag är en grafisk designer och gör många projekt som involverar
'interaktivitet', många projekt slutar upp som installationer, böcker,
webb, film, mm. idén och intresset formar resultatet, nästan alla projekt brukar sluta
upp i någon form av kulturel omgivning, det kan handla om självinitierade projekt eller 'uppdrag'.
Jag är intresserad av ifrågasättandet av hur teknik (jag är mkt. intresserad av teknik) påverkar och placeras i
tid och rum, dvs. en mer kritisk praktik vilket ofta bidrar till intressanta projekt. Samt att jobba/göra projekt
tillsammans med folk som har andra intressen än jag själv, likaså att man skippar varandras
'titlar' 'ingenjör', 'hacker', 'grafisk designer' 'kock' mm. utan att man gör det
tillsammans.
Hur som helst, om ngn. skulle vara intresserad av att bolla lite idéer (allt ifrån ljudmaskiner, ljus, abstrakta printers, konst mm...)
vilket förhoppningsvis kan leda till ngt samarbete där vi kan göra coola/smarta/intressanta
projekt, så tveka inte att maila.
Mvh
Christian
Samarbeten
Re: Samarbeten
Var finns du (saknas i profilen)? Vilka medel (pengar) finns, är det sponsorer, kanske kommunen eller annan myndighet? Hur ser det ut med lokaler, utrustning och material? Vem är uppdragsgivaren, offentlig eller privat sektor? Var presenteras dom färdiga resultaten, bara internt hos uppdragsgivare eller på något officiellt ställe?
Låter som en kul grej alla fall...
Låter som en kul grej alla fall...
Det är ingen underättelseibfrasäkerhetstjänst tankesmedja du pratar om - det förväxlar vi vanliga medborgare med kulturgrejer ofta nämligen 
Iaf jag som varit och rotat i sånt här för länge sen för skojs skull
Iaf jag som varit och rotat i sånt här för länge sen för skojs skull
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Tror att det finns många här som har öppet sinne för nya vinklingar, även inom kultursfären.
Men vart är en viktig grej! Är det på Dunkers eller Fredriksdal där jag finns så finns det ju inga pekuniära medel!
Men vart är en viktig grej! Är det på Dunkers eller Fredriksdal där jag finns så finns det ju inga pekuniära medel!
Hej,
kul med så många svar och frågor, jag ska försöka vara mer konkret.
Jag bor i Stockholm och min intention är att starta en studio, en sjukt kreativ och teknisk sådan där man gör projekt som kan bygga på teknik/robotbygge/maskiner/interaktivitet/publikationer/internet mm. När jag menar projekt så är jag intresserad av att göra experiment men även att man jobbar med kommersiella uppdrag.
Jag har många vänner som jobbar inom kultur, filmproduktion, internetproduktion, gallerier och reklam, det är där jag tror att många kul och spännande uppdrag kan komma ifrån, det är även via diskussioner med dessa vänner denna idé föddes ifrån.
Det jag tänker är alltså att teama ihop med någon som har ett tekniskt intresse för att försöka hitta projekt att göra tillsammans, att kombinera 2 genier
. När jag menar studio tänker jag till en början inte en fysisk plats utan att man skapar en (tex.) gemensam webbsida där man visar x-antal redan gjorda, och dokumenterade, projekt; vilket blir som en platform för en studio och då kan vi börja leta uppdrag. Jag tror väldigt mycket på denna kombination då jag inte har sett något bra exempel där jobbar tekniskt men även kreativt.
Hoppas detta skapar mer klarhet och att ni är intresserade. Jag träffas mer än gärna — antingen digitalt eller irl för att berätta mer om mina tankar.
Mvh
Christian
kul med så många svar och frågor, jag ska försöka vara mer konkret.
Jag bor i Stockholm och min intention är att starta en studio, en sjukt kreativ och teknisk sådan där man gör projekt som kan bygga på teknik/robotbygge/maskiner/interaktivitet/publikationer/internet mm. När jag menar projekt så är jag intresserad av att göra experiment men även att man jobbar med kommersiella uppdrag.
Jag har många vänner som jobbar inom kultur, filmproduktion, internetproduktion, gallerier och reklam, det är där jag tror att många kul och spännande uppdrag kan komma ifrån, det är även via diskussioner med dessa vänner denna idé föddes ifrån.
Det jag tänker är alltså att teama ihop med någon som har ett tekniskt intresse för att försöka hitta projekt att göra tillsammans, att kombinera 2 genier
Hoppas detta skapar mer klarhet och att ni är intresserade. Jag träffas mer än gärna — antingen digitalt eller irl för att berätta mer om mina tankar.
Mvh
Christian