Nu har jag börjat fräsa en del med min lillasyster ofta i 6mm träskivor. Jag har dock fått ett problem jag kör 1 mm i varje lager jag fräser och för varje nytt lager så ändrar sig X axelns fräsning så det blir förskjutet hela tiden ):
Jag har mätt upp hur mycket axeln rör sig i settings i Mach 3 och skrivit in det verkliga värdet. Men det vill fortfarande inte bli bra jag har också kollat så alla kullager sitter riktigt osv. Någon som har någon idé till mig för att lösa detta ?
Ha det bra alla!
Precisionsfråga, lillasyster
Re: precision fråga, lillasyster
Hm har lekt lite med det innan dock så kan jag testa att göra det lite mer seriöst nu.. Med hastighet menar du i motor tuning antar jag inte feed i g koden ? Jag har ställt in det i motor tuning så att det låter bra vid start och stop samt vid fullt blås men ska göra som du skriver sänka allt lite´..
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Motor tuning ja, det är ett vanligt fel att man försöker krama skiten ur sina maskiner och det kan bli helfel. Så sänk rejält så att du verkligen ser att detta hjälper, sen kan du öka på tills fel uppkommer och därifrån dra ner 10% eller mer och låta det vara så.
Har du bra matning till styrkortet? (har inte kollat dina andra trådar så ursäkta min lathet om svaret finns där
)
Själv klantade jag till det en gång med strömbegränsning på labbagget, märktes inte när man joggade men däremot sen

Själv klantade jag till det en gång med strömbegränsning på labbagget, märktes inte när man joggade men däremot sen

Den ska inte vara begränsad som den är nu iaf. Dock när jag testade mig fram med att fräsa saker för att se om den fortfarande förskjuter.
Då gav min Dremel upp ): Det blixtrar mycket i den nu samt att varvet på den går upp och ner.. Blev lite besviken på dremeln då den inte har gått så mycket
ännu även fast den legat i garaget ett år eller så innan jag satte den i fräsen.
Så om det ej går att laga den så får jag vänta tills jag kan köpa en Kress..
Då gav min Dremel upp ): Det blixtrar mycket i den nu samt att varvet på den går upp och ner.. Blev lite besviken på dremeln då den inte har gått så mycket
ännu även fast den legat i garaget ett år eller så innan jag satte den i fräsen.
Så om det ej går att laga den så får jag vänta tills jag kan köpa en Kress..