TIW-triple insulated wire
-
TIW-triple insulated wire
Letar efter TIW, alltså triple insulated wire, d.v.s tråd avsedd att kunna lindas runt en primärlindning t.e.x. i ett 230VAC primärswitchat nätaggregat utan extra isolerskikt
gärna så att man kan köpa som privateros...
/Rickard
gärna så att man kan köpa som privateros...
/Rickard
Re: TIW-triple insulated wire
Kanske lite sent svar, men kan ju säga det jag vet ändå: Enda svenska stället jag vet arbetar med sån tråd är AQ-trafo. Gissningsvis är de mer sugna på att sälja färdiglindade trafos än tråd till privatpersoner. Men försöka kan man ju alltid. Har du hittat nån annanstans så meddela gärna var, kunde vara smidigt att kunna köpa det nånstans.
Jag tror att CWSBytemark USA säljer även mindre mängder och betalning via PayPal.
-
tack för tipsen, men cwsbytemark hade inga tiws, men däremot roliga ferritringar 
tror jag får sikta på lite teflonslang och en vanlig kabel , gärna m isolering till 600VAC. Vill ha rejäl marginal.
teflon för att det skall gå att trä på.
lyckligtvis behövs inte långa kablar på sekundärerna på switchade nätdelar.

tror jag får sikta på lite teflonslang och en vanlig kabel , gärna m isolering till 600VAC. Vill ha rejäl marginal.
teflon för att det skall gå att trä på.
lyckligtvis behövs inte långa kablar på sekundärerna på switchade nätdelar.
Till ett primärswitchat aggregat ska du ha mer än 600 VAC isolation. Jag kommer inte ihåg på rak arm om det är 2500 eller 3000 VAC man ska klara mellan primär och sekundär, men det är i den storleksordningen.
-
javisst, var otydlig. 3kVAC gäller för industriella apllikationer tror jag. 4 för medicin, enligt någon IEC standard. för 230 VAC.
tänkte att den skulle klara 660V eller snarare 660V kraven rent informellt så klart.
men tack för infon.
tänkte att den skulle klara 660V eller snarare 660V kraven rent informellt så klart.
men tack för infon.
För switchade nätdelar räcker det inte alltid med att basera isolationen på nätspänningen eftersom switchtekniken ger spikar.
Men nog måste TIW finnas på många ställen? Furukawa (som är den enda tillverkare som jag kommer på namnet på) verkar ha kontor i England och Tyskland, men hittar ingen info om återföräljare...
Men nog måste TIW finnas på många ställen? Furukawa (som är den enda tillverkare som jag kommer på namnet på) verkar ha kontor i England och Tyskland, men hittar ingen info om återföräljare...
-
Här finns:
http://powermagnetics.co.uk/shop.html
men man måste köpa 100 m.
Men de har billiga ferriter mm , bla Sendust etc.
Samköp?
http://powermagnetics.co.uk/shop.html
men man måste köpa 100 m.
Men de har billiga ferriter mm , bla Sendust etc.
Samköp?