EEVblog´s labbaggregat?
EEVblog´s labbaggregat?
Eftersom labbaggregat värkar vara ett hett samtalsämne här så tänkte jag att jag skulle dra mitt strå till stacken. Jag prenumererar på EEVblog´s video blogg på Youtube. Och för ett tag sedan körde han lite om labbagg som jag tyckte var väldigt intressant och lärorikt. Jag vet att det här har diskuterats tidigare här men jag tycker ändå att David L. Jones labbaggregat förtjänar en egen tråd här. Och eftersom jag själv är intresserad i ämnet så skulle det vara kul att få höra vad ni tycker?
Finns för närvarande i fyra delar och han har utlovat att mer kommer:
Finns för närvarande i fyra delar och han har utlovat att mer kommer:
Senast redigerad av morre95 19 mars 2012, 07:01:44, redigerad totalt 9 gånger.
-
Re: EEVblog´s labbaggregat?
Läste på EEVblog´s forum att Dave även tänker göra detta till ett kitt. http://www.eevblog.com/forum/index.php? ... 4#msg78734
Håller på att kolla igenom och även om jag inte kommer bygga ett då jag tycker det har lite väl liten volt och strömspännvidd finner det mycket intressant och man lär sig otroligt mycket. Han är dessutom mycket bra på att förklara så man fattar helt 100%.
Ska skänka killen en 10$ bara för att tänkte jag.
Sen vill jag köpa den där µcurrent men den finns ju aldrig till salu, fattar inte att han inte tar hem ett par 100 de skulle ju gå direkt!
Ska skänka killen en 10$ bara för att tänkte jag.
Sen vill jag köpa den där µcurrent men den finns ju aldrig till salu, fattar inte att han inte tar hem ett par 100 de skulle ju gå direkt!

Det står i skrivandet stund att det finns uCurrent i lager: http://eevblog.com/shop/index.php?main_ ... bd23e479cd
Nu ja (kollade visserligen inte knappen tidigare) och 0 i lager, var 9st eller så tidigare idag.
-
Tycker att han har satt på väldigt mycket onödigt bös.
Man kan ju ta bort ca 50% av allt utan att tappa så mycket, det är ju ett labbag, inte en SP-kallibrerings maskin.
Man kan ju ta bort ca 50% av allt utan att tappa så mycket, det är ju ett labbag, inte en SP-kallibrerings maskin.
Jag har inte sett videona, där svaret säkert finns. Varför valde han en extern 12-bit ADC istället för en MCU med ADC?
Eftersom bättre prestanda, och han hittade inga vettiga DIP mikrokontrollers med 12bitars ADC. Han vill ha hålade komponenter eftersom detta kommer bli ett kit.
Microchip har över 50 modeller i DIP med 12-bit ADC. Nåja, det var kanske något annat i valet också.