Med touchknappar och allt!
http://fab.cba.mit.edu/classes/MAS.863/ ... index.html
Laserskuren och CNC-fräst mini-boombox, open source
- Electricguy
Re: Laserskuren och CNC-fräst mini-boombox, open source
jo, såg den på hackaday för ett tag sen
söt liten låda med kul design!
- Klas-Kenny
Kul liten sak!
Jag tycker det absolut bästa med den verkar vara hur pass lätt den borde vara att tillverka UTAN fancy datorstyrda maskiner.
Borde gå utmärkt att såga ut det hela med fogsvans och stämjärn om man så vill, då det bara är räta linjer. Med sticksåg eller bandsåg vore det ju verkligen en barnlek. Skriva ut mallar och tejpa på plywood bara.
Jag längtar till jag har barn, de kommer göra de coolaste sakerna i träslöjden
Edit: OK, högtalarhålen och hålen för handtaget blir väl lite utav en utmaning med fogsvans
Jag tycker det absolut bästa med den verkar vara hur pass lätt den borde vara att tillverka UTAN fancy datorstyrda maskiner.
Borde gå utmärkt att såga ut det hela med fogsvans och stämjärn om man så vill, då det bara är räta linjer. Med sticksåg eller bandsåg vore det ju verkligen en barnlek. Skriva ut mallar och tejpa på plywood bara.
Jag längtar till jag har barn, de kommer göra de coolaste sakerna i träslöjden
Edit: OK, högtalarhålen och hålen för handtaget blir väl lite utav en utmaning med fogsvans
Men det är rätt läcker med den svarta ytan som blir av lasern. Snygg kontrast mot det ljusa träet.
- Klas-Kenny
Är man lite finurlig ordnas det lätt med värme framställd på annat vis, förslagsvis gasbrännare 
Eller lite gammal hederlig målarfärg
Ang. elektroniken noterade jag dock oanslutna öar, fy fy..
Eller lite gammal hederlig målarfärg
Ang. elektroniken noterade jag dock oanslutna öar, fy fy..
Haha, ja, fast det ju vore lite som att sätta folie med kolfiberlook över motorhuven.
Ser ut som frästa kort. Han skulle enkelt kunnat ta bort dom två stora öarna genom att dra banorna lite annorlunda. Vad är nackdelen med öar? kapacitiv koppling?
De små öarna kan inte ha någon större betydelse. Ser ut att vara många kompromisser på kortet i övrigt.
Ser ut som frästa kort. Han skulle enkelt kunnat ta bort dom två stora öarna genom att dra banorna lite annorlunda. Vad är nackdelen med öar? kapacitiv koppling?
De små öarna kan inte ha någon större betydelse. Ser ut att vara många kompromisser på kortet i övrigt.