Min personliga åsikt är att
http://www.kjell.com/sortiment/el/strom ... 702-p48263 skulle vara ett bättre köp än det dyrare.
Två kanaler så att man kan få positiv och negativ matning (tex. förstärkare, OP mm), eller helt enkelt två olika spänningar om man tex. har en krets där lite 5V-prylar ska styra en belastning med högre spänning osv. Och då strömbegränsning på båda kanalerna.
Vill man ha ut mer är 3A men bara en spänning går det ju parallellkoppla kanalerna och vips kan man få ut 6A.
Betydligt mer mångsidigt än ett enkanaligt agg som fixar 10A.
Känns som ett bättre val än som psynoise säger med två sådana små, 200:- mer så får du dubbla spänningen på varje kanal, 1A högre ström per kanal, strömbegränsning samt båda två i samma låda. Känns klart mer prisvärt IMO.
Om du nu inte köper de båda för 500:- av honom, då kommer det ju i ett annat läge.
Och sen ja, mätinstrument vill man ju ha, ju fler ju bättre

Åtminstone standardutrustningen, oscilloskop, signal/funktionsgenerator (inget mätinstrument, men ja..), ett gäng multimetrar (Jag förespråkar att man ska ha minst fyra multimetrar för att vara nöjd) varav åtminstone någon kan fixa lite kapacitansmätning, induktansmätning mm.
Och pysslar man med µC och så är en logikanalysator inte dumt.
Sen finns det ju hur mycket häftiga instrument som helst, men det är väl kanske inte så mycket man "behöver", mer att det kan vara bra att ha
De där handhållna oscilloskopen ger jag inte mycket för dock - om man inte behöver just ett handhållet dvs. Får bra mycket mer för pengarna med ett riktigt som står bäst på bänken.
Och behöver man inget nytt lyxigt digitalt finns det ju de gamla bildrörshäckarna som fungerar utmärkt. Jag använder mitt gamla Tek 422 flitigt fortfarande, trots att jag även har mitt Rigol DS1052e. De kompletterar varandra så att säga.