Prisnivån för dessa är helt klart uthärdlig, och bara gå ifrån termoelement-kylbox till kompressorkylbox gör väldigt stor skillnad när det gäller batteriförbrukning.
Dock om du har boxen i en typ 40-50 grader C varm bil så spelar det ingen roll hur bra kylmaskin du har då det kommer gå åt en massa ström - det kan vara så att det är så hett att kompressorn vägrar starta och du får varm innehåll.
Med andra ord placera boxen där det är känt svalast möjligt i fordonet vid en varm dag och inte direkt solljus - dom här måste också ha utrymme för luftväxling kring sina insug och utsläppsgaller då när en sådan arbetar så är det klart märkbar mängd varmluft som blåser ut.
---
Nu gissar jag att det är DB35F-kompressorer från Danfoss i boxen (då jag inte sett några andra kompressortillverkare som gått in i den segmentet med energisnåla 12/24 Volt kompressorer)
Jag köpte
http://www.dometic.com/sv/Europe/Sweden ... taid=89978 (fast då kallas den för WAECO) för ett par år sedan och insåg ganska snabbt att den körde cirklar kring alla vid den tiden olika termoelement/peltier-kylboxar och på den tiden angavs genomsnittliga strömförbrukningen till 0.4 ampere vid 8 grader C i boxen och 20 grader C utanför.
4 dygn på 80 Ah-batteri är inget problem ens som du ligger nära nolla med CDF-18, dock skall batteriet vara ganska strömstark - dvs. inte sjunka för mycket i spänning vid start då jag tycker man satt minimal spänning på batterivakten lite väl högt (vilket till en del kan lindras med grövre kabel mellan boxen och batteriet och skippa i ciggarettuttaget (med säkring i) som ger för mycket övergångsmostånd). Kompressorn behöver strax över 4 ampere vid start (går alltid upp till maxvarv för att dra tillbaka ev. olja i rören) för att kort senare gå ned i varvtal olika mycket beroende temperaturinställning och faktiskt temperatur i boxen och under drift ligger på runt 3 ampere 70% av tiden medans kompressorn snurrar - en körcykler på min box vid ca 25 grader C omgivning är 10 minuter vila och 1.5 minut kompressordrift när innehållet är kring nollan.
Min erfarenhet säger att batterier bör vara minst 80 Ah om man skall köra flera dygn på batteriet då när man går till 60 Ah-batteri så håller det bara ca 1 dygn och tom. kortare (provat iofs. på ett gammalt startbatteri, men syraviktmässigt laddat fullt och är OK i övrigt ) då batterivakten löser ut vid start lite för tidigt i mina ögon.
---
Dom kylboxarna (som kan gå många minus) i dina förslag skiljer sig nog inte så mycket från min förutom modernare display mm. då komressordelen är samma och förmodligen samma känslighet för låga batterispänningar. Det jag noterade är att genomsnittliga stömförbrukningsangivelserna startar vid 0.8 ampere och bara min temperatur -15 vilket tyder på att isoleringen är sämre (dock är boxen också lite större än min). Kan du så är det inte dumt att köra på 24 Volt då strömmarna i kablarna är halverade och därmed lägre spänningsfall.
Man skall alltså ha fräsch, gärna bekvämburen (för lätta blybatterier finns inte ännu) 12V batterier i 80Ah-klassen av hobbytyp som tål lite djupare urladdningar för boxen och inte någon avdankad startbatteri - kortast möjlig och gärna grövre sladdar mellan batteri och box - att köra på cigarettuttaget går bra så länge det bara handlar om några timmar körning med boxen innan man kör bilen igen - för längre tid så krävs grövre kablar för att hålla nere spänningsfallet.
När det gäller driftlängdstålighet, inga problem - min har gått kontinuerligt som dryckeskyl på nätadapter i snart två år när den inte använts i fält sas. och inget tyder på att kompressor eller fläkt på något sätt skulle tappa prestanda eller ge mer ljud pga. slitage - i det avseende så är den nog i samma hållbarhet som fasta kyl och frys - dvs. håller förmodligen för minst 10 år kontinuerlig drift...
Även om priset hugger lite i pungen lite vid inköp så visar de sig mycket prisvärda och man förbannar nästan dom peltierkylboxar man köpt innan när man inser att dessa verkligen är bortkastade pengar helt i onödan, och det första du kommer att göra när du provar första gången är att ställa den för kallt och dina varor börja frysa till is i boxen även mitt i sommaren
Lycka till med dessa, men om möjligt bör du åka till butik och klämma och känna på den, hur den är att bära mm. - ta med några olika tjocklekar på PET-flaskor, 33 och 50cl-burkar, mjölkförpackning mm. och se om det går att stuva nöjsamt, kolla hur lås och tätning fungerar och är reparerbar/utbytbar mm. då krångel där förmodligen är mer irriterande än att kompressorn inte skulle göra jobbet - för kompressorn _kommer_ att fungera och göra kyljobbet väl.
Själv var jag ganska tveksam på hur den lilla plastsnäpplåset i locket på CDF-18 skulle fungera i längden då den ser lite klen ut - men i själva verket fungerar mycket bra utan att slitas förutom en lätt inkörning i början (som sagt agerat dryckeskyl och därmed öppnad och stängd många gånger) - och ser ut att gå att byta om den mot förmodan ändå skulle slås av någon orsak då infästningen är skruvad.