Men skam den som ger upp utan strid!
Först ett par bilder, sen felbeskrivning, och till sist ett par frågor:
BILD 1:

BILD2:

BILD3:

Felbeskrivning:
För ett par månader sen så kom jag hem och värmen var då i bott. Mätte på shuntmotorn och konstaterade då att lindningen för "+ temp" hade konstant 230V på sig. Plockade då ur insticksmodulen ovan och tittade och pillade lite på den, stoppade i den igen, och då började shuntmotorn backa tillbaka till rätt läge. Den lagade sig själv den gången, och eftersom det fungerade sen så tänkte jag inte så mycket mer på det.
Igår hände dock samma sak igen, men en skillnad från förra gången, nu är båda lindningarna på shuntmotorn spänningssatta med 230V varvid shuntmotorn står still. Plockade ur kortet igen och tittade och funderade lite, men är för tom i skallen för att förstå mig på hur den jobbar,
I min anläggning finns detta:
-Termostat (inne)
-Utetempgivare
-Givare för stigningstemperatur.
Som ni ser har det gått ganska varmt kring de feta motstånden (BILD 1 och 2), alla är dock hela och håller sig hyfsat nära 120 ohm som de är märkta med..
Likriktarbryggorna är också hela som sitter bredvid..
På bild 3 sitter det som jag gissar är 2 tungelement (de gula runt är väl spolarna!?) som är kopplade i serie med matningarna till shuntmotorn.
Någon som grejat något med dessa reliker, eller som har nåt generellt tips att ge så vore jag tacksam.. Visst kan jag ringa Rinkaby Rör och köpa nya prylar, men dom gamla känns ändå betydligt robustare än de nya i bräcklig å fjantig plast så en lagning vore inte dum tror jag!?
Nå, vad säger ni!?