en iphone utan mottagning...
en iphone utan mottagning...
En polare har en gammal iphone 3g nånting och lämnade den till en annan kompis för att byta power knappen..
sen så funkar inte mottagningen.. googlat lite o de verkar som att bland annat en ring runt hörlursuttaget ska fungera som antenn...
nu sitter det inte nån metall ring på denna telefon dä.. så funderar på om den gått sönder.. och isåfall om man kan byta den o så funkar de kanske sen??
tänkte nämligen att ja skulle köpa den lite billigt av han ifall man får ordning på de.. för min mini pro e så satans seg...
sen så funkar inte mottagningen.. googlat lite o de verkar som att bland annat en ring runt hörlursuttaget ska fungera som antenn...
nu sitter det inte nån metall ring på denna telefon dä.. så funderar på om den gått sönder.. och isåfall om man kan byta den o så funkar de kanske sen??
tänkte nämligen att ja skulle köpa den lite billigt av han ifall man får ordning på de.. för min mini pro e så satans seg...
Re: en iphone utan mottagning...
a jag har funderat färdigt...
Tydligen behöver det inte sita nån metall ring där.. kollade en annan polares lur som funkar fint...
så e väll nåt annat som e paj då.. ingen här som mekkat ipone??
Tydligen behöver det inte sita nån metall ring där.. kollade en annan polares lur som funkar fint...
så e väll nåt annat som e paj då.. ingen här som mekkat ipone??
Jodå jag har bytt skärm på ett par stycken, en riktigt idiotisk konstruktion med en (och på dom senare två) ömtålig glasskiva som utsätts för en telefons dagliga vedermödor.
Vet inget om antennerna dock.
Vet inget om antennerna dock.
Det är skillnad på om det är en 3G eller 3GS i detta fallet. På en 3GS sitter antennen i nederdelen av telefonen och och det kan mycket väl vara så att kontakten till antennen har hoppat loss från moderkortet. Jag har reparerat ett antal iphones och jag tycker dom är väldigt enkla att jobba med... helt moduluppbyggda. nu har jag inte jobbat med några andra smartphones så jag har inte mycket att jämföra med 
Dom blir förstås lättare repiga men glas verkar som gjort för att gå sönder. Och man kan ju vara lite konspiratorisk också..
-
kabelhaerva
Som Bosen säger så sitter antennen i det nedre gögra hörnet om jag inte minns fel.
Hittar inte bilden jag utgick ifrån när jag problem med mottagning på min gamla. Var nån bild från ett ryskt forum tror jag.
Men kika efter dåligt åtsittande kontakter eller andra problem i nedre högra hörnet.
Hittar inte bilden jag utgick ifrån när jag problem med mottagning på min gamla. Var nån bild från ett ryskt forum tror jag.
Men kika efter dåligt åtsittande kontakter eller andra problem i nedre högra hörnet.
Om det är en 3G däremot så tror jag antennen sitter i övre delen av telefonen....