Dremel fäste, lillasyster.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Ragge83

Dremel fäste, lillasyster.

Inlägg av Ragge83 »

Nu har jag fått lillasyster fräsen hem till mig och allt verkar vara bra med den (: Dock så undrar jag hur ni andra har löst det med fästningen om ni kör med en Dremel har sökt lite dock så kör de flesta med Kressen :p
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Dremel fäste, lillasyster.

Inlägg av Meduza »

Tror nästan alla (om inte _alla_) som skaffade en lillasyster i slutändan kör med en Kress,
mycket för att Jojje var och kände på min Kress jag hade skaffat för mitt andra bygge, och när
vi stog där utanför smoothis verkstad i hammarby och provade hur den skulle passa in på
prototypsyrran insåg både han och jag att 800W-kressen var en "perfect match" för dessa fräsar...

Men om du absolut vill köra med en dremel så kan du se hur fästet såg ut på första lillasyster-prototypen:
Bild

I princip en HDF-skiva med ett hål borrat som passar precis runt dremelns gänga, och sen muttern påskruvad på undersidan.
Användarvisningsbild
kankki

Inlägg av kankki »

Kanske du borde göra som Klas-Kenny och säkert andra här på forumet och köra med en Biltema överhandsfräs istället? Billigt, och borde ju ha mycket mer kraft än en dremel att tillgå..
Användarvisningsbild
Anahka1975

Inlägg av Anahka1975 »

Skönt att hon kom fram oskadd...gick åt LITE tape, packchips, frigolit mm.
Vad frakten gick på vill jag inte fundera på. Lycka till nu.

Ett tips kan va att börja med en penna som fräs. Tills du fått grepp om grejjorna.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Man kan också göra en "plugg" som man sätter i kresshålet.

Jag skulle aldrig sätta en dremel i en lillasyster dock. Bara ljudet gör mig galen :doh:
Skriv svar