T: Träbearbetning
T: Träbearbetning
Behöver 500 delar bearbetade i trä.
500x50x20mm björk ska få 2 frästa spår och ett hål i sig.
Hör av dig om du vill lämna offert.
Jag har firma och det bör även du ha.
500x50x20mm björk ska få 2 frästa spår och ett hål i sig.
Hör av dig om du vill lämna offert.
Jag har firma och det bör även du ha.
Re: T: Träbearbetning
En enkel ritning hjälper, det avgör om det funkar i bordsfräs så man slipper cnc.
Alla mått är inte helt spikade, men denna förklarar så gott det går.
Men för offert sen kommer fullständig ritning få och dxf om så önskas.

Spåren inte genomgående, men det är hålet. Båda 5mm.
Men för offert sen kommer fullständig ritning få och dxf om så önskas.

Spåren inte genomgående, men det är hålet. Båda 5mm.
Bifogar två ritningar, kanske gör det någon mer intresserad.
http://dl.dropbox.com/u/4287881/Smal.pdf
http://dl.dropbox.com/u/4287881/Stor.pdf
Hoppas de inte saknar någon info, men isf är det bara att säga till.
Önskar få offert på 500 st av varje. Totalt 1000 bitar.
http://dl.dropbox.com/u/4287881/Smal.pdf
http://dl.dropbox.com/u/4287881/Stor.pdf
Hoppas de inte saknar någon info, men isf är det bara att säga till.
Önskar få offert på 500 st av varje. Totalt 1000 bitar.
Har inte tänkt eller möjlighet lämna en offert, men skulle tro att du bör speca kvalitén på träet bättre är bara björk. Typ om det ska vara helt kvistfri björk eller någon annan lägre kvalitetssortering. Samt hur hög tolerans placeringen av frässpåren måste ha.
Bra där!
Kvistfri.
Bör hyvlas och slipas. Ska hanteras för hand. Tänk köksredskap.
Gör +-1mm på hålens placering, bara de ät samma på alla delar.
Kan självklart göra förändringar om det sänker priset.
Har tagit hem en prototyp, den kostade ca 1000:- för 4 delar.
Men den var mycket mer komplex och i ek.
Kvistfri.
Bör hyvlas och slipas. Ska hanteras för hand. Tänk köksredskap.
Gör +-1mm på hålens placering, bara de ät samma på alla delar.
Kan självklart göra förändringar om det sänker priset.
Har tagit hem en prototyp, den kostade ca 1000:- för 4 delar.
Men den var mycket mer komplex och i ek.
Det verkar vara segt för dig att få en offert från någon på forumet. Jag kollade som hastigast efter planhyvlat Björkträ på google men hittade inget vettigt. Planhyvlad furu som är 21 x 43 kostar cirka 18 kr per löpmeter.
Vilket ger cirka 9 000 kronor för 1 000 bitar i furu. Jag vet inte hur lång tid det tar att spänna upp de bitar som skall fräsas i en jigg men säg att man kan fräsa 20 stycken per timme, då tar det 25 timmar att fräsa 500 stycken och det skulle väl troligen kosta drygt 15 000 kronor hos en snickerifirma att fräsa. Om det inte går att fräsa fler än 15 i timmen så kan fräskostnaden hamna på cirka 20 000 kronor.De små bitarna bör kunna köpas färdiga hos någon trävarufirma om inte så kanske du får räkna med runda slängar 9 000 kronor för jobbet med dessa.
Få se nu var hamnar vi då per styck? Det måste väl bli (9 000 + 9 000 + 15 000) / 250 = 132 kronor styck. Det låter nog inte rimligt eller?
Vilket ger cirka 9 000 kronor för 1 000 bitar i furu. Jag vet inte hur lång tid det tar att spänna upp de bitar som skall fräsas i en jigg men säg att man kan fräsa 20 stycken per timme, då tar det 25 timmar att fräsa 500 stycken och det skulle väl troligen kosta drygt 15 000 kronor hos en snickerifirma att fräsa. Om det inte går att fräsa fler än 15 i timmen så kan fräskostnaden hamna på cirka 20 000 kronor.De små bitarna bör kunna köpas färdiga hos någon trävarufirma om inte så kanske du får räkna med runda slängar 9 000 kronor för jobbet med dessa.
Få se nu var hamnar vi då per styck? Det måste väl bli (9 000 + 9 000 + 15 000) / 250 = 132 kronor styck. Det låter nog inte rimligt eller?
Har fått offert via PM.
Det är ganska vanligt har jag märkt, om det är lite mer seriösa bitar(Eller större order).
Priset är lite högt, men inte jätte.
Jag är medveten om att de kostar, men kan inte göra själv och kommer sälja de vidare ännu dyrare.
Det är ganska vanligt har jag märkt, om det är lite mer seriösa bitar(Eller större order).
Priset är lite högt, men inte jätte.
Jag är medveten om att de kostar, men kan inte göra själv och kommer sälja de vidare ännu dyrare.