Problem programöverföring PC<->CombiMill

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
nyhoyn

Re: Problem programöverföring PC<->CombiMill

Inlägg av nyhoyn »

Hej!
Jag har inte sett att System 3 (den version som finns i CombiMill) skulle ge möjlighet att välja vilket program man matar ut, det kommer först på version 4C, där finns det klart nämnt i instruktionerna. Jag brukar som sagt skriva in t ex %20/M30 i DNC:n och sen startar jag överföringen via den gröna knappen på Sinumerik då matar den ut det specifika progarmmet.

Nu minns jag inte om man bör ha nyckelvredet i "olåst" läge men det kan du förstås pröva. Bifogar den del av manualen som är aktuell för detta.

Sen har jag faktiskt aldrig provat att mata ut maskindata "TE", fast det egentligen borde vara det första man tar sig för :D

Mvh
18-23GA3.pdf
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
maba

Inlägg av maba »

Provade med nyckeln i andra läget men det vart ingen skillnad, in går programmen fint men jag får ingen kommunikation när jag vill hämta ut.
Jag gör precis som dig verkar det som, under Data exchange, program skriver jag in "start: %35" "end: M30" i DNC precision
Och sen gör jag precis som i manualen på maskinen så den står i läge "Data is being given out" "control in action"

Vad kör du för baudrate? jag har 9600 åt båda hållen...
nyhoyn

Inlägg av nyhoyn »

Hej
Jag har kört med 1200 hela tiden, har inte testat med något annat.

Mvh
Skriv svar