Kvadratisk koppartråd?
Kvadratisk koppartråd?
Jag har ett längre tag febrilt letat efter kvadratisk koppartråd utan resultat. Helst ska den vara lackad också men i värsta fall får jag väl lösa det själv på något vis. Vet någon vänlig skäl var det kan finnas? Eller om det finns något företag i vårt avlånga land som tillverkar koppartråd som man kan fjäska lite med...
- SeniorLemuren
Re: Kvadratisk koppartråd?
Har du kollat med någon elektrisk lindareverkstad? Dom använder fyrkantig tråd, jag vet inte säkert om det förekommer kvadratisk tråd, men rektangulär tråd används vid omlindning av större rotorlindade asynkronmotorer. Jag har själv lindat ett antal sådana en gång i tiden. Har du inget ASEA-service i närheten? Kanske dom även använder kvadratisk tråd
Edit: Annars kan du ju ringa hit och kolla. Dom tillverkar tråd i många former.
Edit: Annars kan du ju ringa hit och kolla. Dom tillverkar tråd i många former.
Tack! Har inte vart så klipsk så att jag har kollat hos någon lindare eller ABB-service men jag slängde precis iväg ett mejl till dahrén-tråd så får jag väl se vad dom säger.
http://www.myren.com/index.asp?m=1
Du kan ju testa att fråga lite snällt där, och kanske muta dom med en tårta eller nått liknande.
Du kan ju testa att fråga lite snällt där, och kanske muta dom med en tårta eller nått liknande.
- prototypen
Vilka dimensioner gäller det?
Transformatorer i många KVA klassen lindas med åtminstone rektangulär tråd.
Fyrkantig finns i lite extremare högtalare.
Protte
Transformatorer i många KVA klassen lindas med åtminstone rektangulär tråd.
Fyrkantig finns i lite extremare högtalare.
Protte