Värt att köpa denna sats?
Re: Värt att köpa denna sats?
POSY-fräsen har ju egentligen dött, men POS hade visst gjort två nya satser som var lite annorlunda: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... Y&start=82
EDIT: Bra att kolla vad du länkade till först
EDIT: Bra att kolla vad du länkade till först

- FormerMazda
No probs, Bengan! Det är chill.tecno skrev:OK, lite svårt för en gammal stöt att hänga med i vokabuläret
Eller nåt..
Precis, men jag tyckte priset var ok på den, så den lockar lite.
Hittar dock inga tunga recensioner på den. Lite MDF "kan ju vem som helst" fräsa. Skulle vara kul o veta vad nån belastat den med som mest.
- FormerMazda
Vidare fundering:
Om man vill konvertera en stöddigare sak än en MDF-fräs, säg en Jula-fräs, eller liknande. Borde inte det gå med denna sats även då, bara att man växlar ner motorerna?
Funderar i de banorna mest för att kunna vara framtidskompatibel om andan faller på..
Om man vill konvertera en stöddigare sak än en MDF-fräs, säg en Jula-fräs, eller liknande. Borde inte det gå med denna sats även då, bara att man växlar ner motorerna?
Funderar i de banorna mest för att kunna vara framtidskompatibel om andan faller på..
Inte helt säker att du ens behöver växla ner. Beror nog mycket vad du gör med själva fräsen i form av förbättringar också.
- FormerMazda
Dåså, då verkar det ju som att jag ska skaffa en sån sats.
Bad min kontakt kolla vad som gällde med Mach3 som följde, och svaret går väl att tolka, men det kan ju vara en licens inkluderad.
Jag slår nog till!
Bad min kontakt kolla vad som gällde med Mach3 som följde, och svaret går väl att tolka, men det kan ju vara en licens inkluderad.
Jag slår nog till!
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Om det är så kan du räkna med att det är en piratkopia med tanke på priset. Isåfall bör den säljaren anmälas till Machsupport så får dom åta sig att åtgärda problemet.men det kan ju vara en licens inkluderad
Nja... Det är väl inte helt klart att man ska räkna med att det är en kopia Tecno.
Är grejorna nya eller begagnade?
Nu har jag inte googlat på alla grejor, men jag har sett liknande säljas för 1200 på ebay.
1100+1200=2300 Runt 2000kr
Är grejorna nya eller begagnade?
Nu har jag inte googlat på alla grejor, men jag har sett liknande säljas för 1200 på ebay.
1100+1200=2300 Runt 2000kr
FormerMazda skrev:Vad tror ni, kommer man nånstans med detta? Och är det värt runt 2000kr?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Nåja, det är känt att kineserna prånglat ut detta förut, kanske en ny gynnare som poppat upp?Nja... Det är väl inte helt klart att man ska räkna med att det är en kopia Tecno.
- FormerMazda
Grejorna är mig veterligen nya.
Skulle licens följa och vara fulad så kommer jag inte anmäla killen. Främsta orsaken är att jag inte vet vem det är med tanke på att jag själv köper i andra hand.
Så är det utrett, och har inget med mina värderingar att göra. För själv tycker jag att lagar ska följas och licenser ska betalas, men ibland kör jag för fort, och jag har kissat på offentlig plats nån gång.
Skulle licens följa och vara fulad så kommer jag inte anmäla killen. Främsta orsaken är att jag inte vet vem det är med tanke på att jag själv köper i andra hand.
Så är det utrett, och har inget med mina värderingar att göra. För själv tycker jag att lagar ska följas och licenser ska betalas, men ibland kör jag för fort, och jag har kissat på offentlig plats nån gång.
- FormerMazda
Beställt saker från höger och vänster nu, så snart blir det byggtråd!
Men en spindel är ju inte fel att ha, annars tappar man liksom idén med en fräs.
Och efter en del läsande så kom jag fram till att dremel är att föredra framför kopior av densamme. Och att kress är för de tuffa grabbarna.
Men var hittar man nån som säljer en dremel 400 digital?
Känner mig värdelös, men jag hittar bannemig ingen. Ringde åf här i stan, men de yrade bara, sen lyckades de koppla bort mig.

Men en spindel är ju inte fel att ha, annars tappar man liksom idén med en fräs.
Och efter en del läsande så kom jag fram till att dremel är att föredra framför kopior av densamme. Och att kress är för de tuffa grabbarna.
Men var hittar man nån som säljer en dremel 400 digital?
Känner mig värdelös, men jag hittar bannemig ingen. Ringde åf här i stan, men de yrade bara, sen lyckades de koppla bort mig.
- Klas-Kenny
Annars ger en överhandsfräs mer kräm och möjlighet till att köra med större verktyg än en Dremel, jag har Biltemas överhandsfräs som spindle på min fräs och det fungerar kanonbra!
Kan köra med 1/8", 6mm och 8mm verktyg, ett ganska lagom urval tycker jag.
Kan köra med 1/8", 6mm och 8mm verktyg, ett ganska lagom urval tycker jag.
- FormerMazda
Fast en sån känns stor på en POSY?
Har en överhandsfräs själv, i "normal" storlek, och det känns stort?
Har en överhandsfräs själv, i "normal" storlek, och det känns stort?
Proxxon har ju en fin maskin komplett med spännhylsor:
http://www.tool-shop.co.uk/Proxxon/230+ ... 252FE.html
Samma firma har mycket dremel också:
http://www.tool-shop.co.uk/Dremel/Tools ... +Case.html
http://www.tool-shop.co.uk/Proxxon/230+ ... 252FE.html
Samma firma har mycket dremel också:
http://www.tool-shop.co.uk/Dremel/Tools ... +Case.html
- Klas-Kenny