Spela upp film av typen .mp4

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: Spela upp film av typen .mp4

Inlägg av gOry »

PS3 har stöd för H.264 men inte containern matroska (mkv)
Men man kan ladda ner divx7 codec till sin dator och på så vis kan PMS (Playstation server) transcoda till nått PS3:an kan spela.
Dock kan man inte få PS3:an spela mkv utan ha en dator igång, dvs från sin egna hårddisk eller nätverksdisk.

Även om man skulle kunna få PS3:an spela mkv filer från sin egna disk så sätter filsystemet fat32 stopp för långfilmer då dessa oftast är större än 4GB när dom kommer i 720 eller 1080p... Sen är de väl strul med stöd för srt och sub.

Nu var de ett tag sen jag pyssla med detta så de kan hända att de skett förbättringar. Jag har köpt mig en WD TV HD Live för 600kr som tar allt utan att strula med serverprogram, till och med manuell synkning av subs går att göra. Saknar dock stöd för rar-arkiv.
Användarvisningsbild
Ostboll
Kontakt:

Inlägg av Ostboll »

Datorn streamar mkv till ps3'an så jag behöver inte ladda ner någon ting till den. mkv funkar bra att streama via psm till ps3'an.
Jag laddade inte ner en ända grej. Kör psm 1.40.0 och har inga codes i datorn.
Kör ps3'an med senaste firmwaren (som inte gillar sony pictures filmer ...dom har lagt in en grej med ljudstreamingen där dom förklarar att det är pirated.)
Sen tror jag inte att ps3'an kör fat32 internt utan ett helt eget filsystem.
Användarvisningsbild
Ostboll
Kontakt:

Inlägg av Ostboll »

Sub/srt funkar utan problem.
Jag satte in en 500gig seagate 7200 i min ps3'a och jag kan utan problem lägga filer större än 4 gig på den.
Även iso/img funkar. mkv med multisubs är inga problem.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Verkar som 1.40 och senare kommer med stödet för mkv. Ska testa och köra PMS till min Pioneer Kuro som har stöd för DNLA bara för se hur det ser ut.
Annars gillar jag inte alls ha två saker som ska åstadkomma en sak, dessutom så står min dator i samma rum jag kollar på film, visst kan man överrösta fläktljudet med ljudsystemet men de finns tysta scener i filmer också :(

Ostboll: Aha, de är nått helt nytt för mig, som sagt var ett tag jag höll på och fixa med det där, så du påstår att ps3:an spelar numera mkv bara man pluggar in en extern hårddisk? Utan PMS?
Användarvisningsbild
Ostboll
Kontakt:

Inlägg av Ostboll »

Min j*vla digitalbox låter mer än datorn/ps3'an ...(sagem skitbox två+ år gammal). Min dator står på övervåningen och är tystare än kylskåpet. men jag kör trådbundet 1Gb nät. Trådlöst funkar inte med 1080. (Speciellt om du kör kryptering).
Därför ska jag slakta en musikmöbel (tror det är 30'tal på den) för att strippa skalen på utrustningen och sätta tyst/diskret kylning på dom (http://elektronikforumet.com/forum/view ... 62#p765862).
Användarvisningsbild
Ostboll
Kontakt:

Inlägg av Ostboll »

Ostboll: Aha, de är nått helt nytt för mig, som sagt var ett tag jag höll på och fixa med det där, så du påstår att ps3:an spelar numera mkv bara man pluggar in en extern hårddisk? Utan PMS?[/quote]
Nej det menar jag inte. Jag menar att en extern disk till ps3'an klarar bara fat32 men den interna disken kör inte fat32. utan den klarar mer än 4 gig. (Hur tror du annars att man kan ladda hem l.a noire till ps3? på en piratbukt)?
Om du läser det jag skrev så streamar man mkv med multisubs från en dator till ps3'an (1080) med hjälp av psm (och nej du behöver inte ladda hem massa codecs).
Skriv svar