Webläsare för Adroid

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Webläsare för Adroid

Inlägg av danei »

Jag har en HTC wildfire. original webbläsaren är inte direkt snabb. Det beror nog till viss del på att hårdvaran inte är så vass. Men nu kraschar den så fort jag försöker gå in på DN, och även ibland på NyTeknik.
Är det någon som har tips på vad som funkar bra. Snabb och stabil är prioriterat. Är opera bra?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Webläsare för Adroid

Inlägg av Meduza »

Dolphin Browser HD är min personliga favorit, Firefox mobile kändes för seg senast jag testade, Opera har jag inte provat.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Beaver Lite gillar jag bäst, den är egentligen tänkt för "privacy browsing", alltså att den raderar loggar osv efteråt, men det är inte det som gör att jag kör den, utan att det är en snabb liten browser med flikar som fungerar bra :)

firefox mobile gillar inte jag heller, stor, segstartad och tung, och känns inte alls färdig.. däremot renderar den sidor bra.
zealotry

Inlägg av zealotry »

jag körde Dolphin förut men har gått över till Opera, har inte gjort några riktiga undersökningar men har uppfattat opera som snabbare.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Opera har ju sitt "turboläge" där sidan passerar deras proxy och komprimeras. Det ger visserligen en snabbare upplevelse, men det är ju en rätt stor säkerhetsrisk (alla lösenord och sånt passerar ju deras proxy).
Skriv svar