Skall byta batterier i morrn men vill inte riskera att något händer så att maskinen tappar alla parametrar.
Jag tittade i manualen men finner just inget om backup. Dock finns ju kopiera filer från LIB men jag vill ha med
allt som finns i maskinen. Någon som vet?
Hur göra backup på Fanuc OM
Re: Hur göra backup på Fanuc OM
Byt batteri med spänningen tillslagen så behöver du inte tappa parametrarna men det kan ju vara bra att ta backup ändå.
- DW
- Kontakt:
ja, så får det bli. Jag fann en manual på nätet som visade backupkörningen så den biten är löst.
Nu återstår bara att fixa en kabel. Hittade denna nedan men kan ju passa på o fråga innan jag går lös på kabeln.
Har jag rätt om jag påstår att det är en 2 x seriell hona till en seriell hane. Troligen har jag köpt den för mitt M13 ModBus kort som skall vara till min svarv.
Nu återstår bara att fixa en kabel. Hittade denna nedan men kan ju passa på o fråga innan jag går lös på kabeln.
Har jag rätt om jag påstår att det är en 2 x seriell hona till en seriell hane. Troligen har jag köpt den för mitt M13 ModBus kort som skall vara till min svarv.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det är en seriel kabel med 9 och 25 pol för dator sidan, förmodligen är det bara att tuta och köra om du har 25 pol i maskinen.
Hojta till annars då jag har en drös med kablage liggande.
Hojta till annars då jag har en drös med kablage liggande.
- DW
- Kontakt:
schysst tecno, jag testar.
NeOnNet är fina. Skickade efter batt. som tar 3 dagar i lev. I förrgår kom meddelande att jag paket o hämta på Ica Maxi 2 km från NetOnNet
Jag bor ju där min brevlåda står -en mil från Maxi.
Från backup till knappar o vred. Förutom ELFA, vart finner man lite snygga knappar till paneler.
NeOnNet är fina. Skickade efter batt. som tar 3 dagar i lev. I förrgår kom meddelande att jag paket o hämta på Ica Maxi 2 km från NetOnNet

Jag bor ju där min brevlåda står -en mil från Maxi.
Från backup till knappar o vred. Förutom ELFA, vart finner man lite snygga knappar till paneler.