Artikel om H-brygga (lästips)

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Artikel om H-brygga (lästips)

Inlägg av Gizmo »

Hittade en intressant artikel om design av en H-brygga. Kan vara intressant läsning för den som vill göra en stegmotorstyrning eller styra dc-motorer framåt och bakåt.
blueint
Kontakt:

Re: Artikel om H-brygga (lästips)

Inlägg av blueint »

En snabbkik ger att den verkar mycket bra upplagd :tumupp:

Fast det är knepigt att grundläggande saker som H-brygga ska uppfinnas på nytt av varje konstruktör..
sneaky

Inlägg av sneaky »

Kul att du nämner det blueint... för bara några månader sedan satt jag och klurade på hur jag skulle lösa ett problem jag hade, ritade hit o dit, funderade fram och tillbaka. När jag väl var klar och hade löst problemet så såg jag det "på håll" för första gången och tänkte "hmm... det där ser bekant ut" :doh:
Användarvisningsbild
Gizmo
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Råkade på ytterligare en artikel om H-brygga. Den här är intressant för konstruktionen är lite förenklad och tillåter bara motorn att gå åt ett håll. Bra att ha om man ska bygga pwm-styrning av sin elcykel t. ex.
Dock, artikeln är på italienska (!) så orginallänken http://webdelcire.com/wordpress/archives/1269 läses bättre genom den HÄR länken som är via Google translate.

Hmm. Finns nån samlingstråd för H-bryggor? Känns nästan som ett återkommande ämne då elfordon etc är på frammarsch.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

EF wikin?

H-brygga, DC/DC omvandlare känns som sådant som borde standardiseras.
Skriv svar