Nya Zealand

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Nya Zealand

Inlägg av AndLi »

tänke jag besöka nångång under tidsperioden feb-maj 2006. (Resten av tiden hamnar jag nog i australien)
Frågan är ju nu bara, kommer jag frysa ihjäl om jag kommer dit i maj? Behöva pulsa i meterdjup snö?
Nått ställe jag inte får missa att besöka, tänkte iof backpacka mig runt öarna på lämpligt sätt... Så då ser man ju en hel del...

Nä, jag är inget Sagan om ringen fan, har bara orkat se första filmen
gvs
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gvs »

Fram i Maj börjar löven bli gula på träden på sydön. Men frysa ihjäl tror jag väl inte :), tänk bara på att de inte har värme och isolering i husen på NZ...
Jag skulle inte missa Mt Cook (högsta berget) Church of the good shepherd (Kyrka ganska nära Mt Cook) som ligger grymt fint. Här rekommenderas även att ta bilen och bara köra rakt ut på fjället (finns små vägar).
I Hokitika (Sydön, västkusten) finns en schyst strand. hela Golden Bay (Norra sydön) är fint. Banks peninsula (vid ChristChurch) är fint. Dunedin -> trevlig stad med ett bryggeri som brygger god öl....
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Nä värmeisolering verkar vara nått svenskar är ensamma om...

Men då lutar det altså åt att man börjar på NZ då, och sen ta AU
gvs
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gvs »

Men även australien kan vara kallt.... Såg att de hade frost i Brisbane i juni -> sydney ligger längre söder ut....

Försök även samla information om när det kan tänkas vara högsäsong på de olika ställena.
Användarvisningsbild
EagleSpirit
Kontakt:

Inlägg av EagleSpirit »

När jag var i AU, typ Sydney i juni-juli förra året var det ganska kallt. I solen kunde man gå i shorts men i skugga och när det var mörkt blev det lite jobbigt. Tror det var runt 10° på mornarna. Satan vad man frös då. De har verkligen ingen isolering, det spelar liksom ingen roll om dörren/fönster är öppna eller stängda. Det är nästan varmare ute än inne. Hehe, man kunde knappt få i sig mjölk och flingor på morgonen för att man satt och darrade :D

Förövrigt är Sydney en grymt häftig stad. Måste verkligen tillbaka dit någon dag i mitt liv.
gvs
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gvs »

Var bara tvungen....

La upp två bilder på church of the good shepherd som jag pratade om. Den ena är en bild på altartavlan...

http://gusvo085.mine.nu/nz
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

gvs skrev:Men även australien kan vara kallt.... Såg att de hade frost i Brisbane i juni -> sydney ligger längre söder ut....

Försök även samla information om när det kan tänkas vara högsäsong på de olika ställena.
Jo, men australien har jag lite koll på :) Har ju faktistk bott där ett år...
Vi var ute och campa i outbacken i nordväst, eftersom det ju aldrig ska bli kallt där hade jag bara med mig en filt, det blev typ 0 gradigt... *BRRRR* efter det blev det införskaffat en sovsäck :)
EagleSpirit skrev: Förövrigt är Sydney en grymt häftig stad. Måste verkligen tillbaka dit någon dag i mitt liv.
Helt klart underbart cool stad, känner mig lika hemma varje gång jag är där :)

gvs: det finns "några" australienbilder på http://www.andli.com/Australia2003/index.html :)
Skriv svar