Gynna en leverantör!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.

En eller flera leverantörer

Omröstningen slutade 27 oktober 2011, 22:21:23

Flera
32
38%
En och samma
2
2%
Kollar nätet
21
25%
Köper på eBay
18
21%
Annan i utlandet
11
13%

Antal röster: 84
ds77

Re: Gynna en leverantör!

Inlägg av ds77 »

Nu var det ju ägare och ledning, det utesluter ju inte anställda..
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Tycker jag känner igen namnet härifrån, eller är personen jag tänker på bara råkar ha samma namn, men minns inte hans efternamn dock, även om så kan det ju vara en slump och jag blandar ihop det med någon annan).

Men, om han vill svara här så är det ju helt ok om han kan göra det anonymt, tex via sitt nick eller så.

Men vet hans företag hette något annat tidigare och att han jag tänker på inte brukar hålla sådan jargong mot folk vad jag vet, tvärtom brukar han jag tänker på vara rätt lågmäld och erkänna när han har fel så tänker inte hänga ut någon. Men om så har han ju chans att svara själv här.
ds77

Inlägg av ds77 »

Jag har träffat honom och intrycket jag fick var att han var mycket trevlig. Även om man bara köpte enstaka saker, så ja det skulle vara intressant att höga båda (eller bägge 3 :) ) sidorna.
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Det var nog inte han jag tänkte på nu när jag kollade, han har ju till och med en bild nere i hörnet. (personen jag tänkte på har ett annat företag)
Men, skadar ju inte om han känner för att skriva här i allafall. Tycker nog också att man åtminstone bör förklara sig om man uttrycker sig sådär. :humm:

Börjar så smått likna en viss vindkraftverks konstruktör detta tycker jag...
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

TomasL skrev:Eftersom du inte kände till hela historian, så tycker jag inte du skulle postat det här.
Man kan aldrig veta vad som sagts i ett telefonsamtal.
Jag vile bara lyfta fram en attityd.
Eftersom jag efter personligt besök känt ungefär samma sak, tyckte jag att det var bra för flera. Men nu har jag raderat ursprunget .
Så är det bra med det!
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Det kan ju vara så att din "kompis" varit otrevlig i telefonen, därav bemötandet.
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Jag vet inte, men det känns som om Lasp försöker få Electrokit att framstå i dålig dager med denna tråd...

Du har ju inte presenterat exakt vad som har hänt, bara några utdrag från mail.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Jo, just så, eftersom hela historian inte finns, och jag är ärligt talat mycket tveksam till det hela.
Det måste finnas en en hel del som inte berättats.
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Det känns som om Lasp kompis krävt priser och service och tjatat och gnatat så det enkelt bara runnit över för den (stackars) företagaren.
Jag har också kunder som bara snackar och bokar och är såååå intresserade och bara drar på det år efter år som man bara skulle vilja ..........

Den här situationen skulle kompisen bara lagt åt sidan, handlat med någon annan, inte brytt sig, inte dragit upp på ett forum med namn.
Kallas väl dålig stil.

Protte
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Dock måste jag säga till hans försvar att även om det är mänskligt så retar det mig något enormt när representanter (eller vanliga anställda) för seriösa företag uttrycker sig eller på annat sätt beter sig oprofessionellt i språk eller liknande handlingar. Det är få saker som dödar förtroende lika effektivt (bortsett från dålig behandling av annat slag som mer direkt påverkar själva order eller varuhanteringen etc men företag som tex lider av tekniska problem har man som kund ofta visst mått av överseende med så länge de tar sitt ansvar på ett bra sätt och behandlar kunderna bra (som tex ett vist tyskt företag, men de var artiga, erkände misstag och betalade tillbaka pengar för bortsjabblade artiklar och annat, även om det lär dröja innan lägger in nya order där så har de kvar ett vist förtroende hos mig som kund trots ganska ordentligt klavertramp.).). Sagt mer som tankeställare.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Jag har också bett kunder fara och flyga....
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Det är ju naturligtvis omöjligt att göra en opartisk bedömning här på ett forum.
Skriv svar