DMX till Analog

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

DMX till Analog

Inlägg av Meduza »

Fick en ingivelse att leta efter ett schema till en DMX Demultiplexer till Analog 0-10v.

Men när jag börjar leta så upptäcker jag att det var visst inte många som hade beskrivningar för på nätet.

Denna hittade jag:
http://www.qsl.net/n5tle/

Men jag började då fundera på om det inte borde gå att lösa på ett enklare sätt för att få ut ett par kanaler från en dmx-signal ?

Det jag skulle vilja ha ut är någonstans mellan 12 och 24 kanaler på det analoga 0-10v systemet, ställbart med någon form av switch vad den första kanalen ska vara.

Aja, detta var bara en ide som ploppade upp, inte alls säkert att jag tänkte genomföra den, det är mest att jag ville diskutera den med andra :)
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Det därser ut som en ganska enkel lösning. Det finns inte mycket enklare sätt att göra det på.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Frånsett att D/A sektionen är oerhört mer besvärlig än den behöver vara är det väl inget problem.

Maxim har ju ett antal flerkanaliga D/A med det hela i så den biten kan man begränsa ordentligt. Adressväljarbiten kan man också göra på ett annat sätt men det beror ju på vad man har av behov.
Skriv svar