undran om en typ av kontakt..
undran om en typ av kontakt..
Skulle behöva ett par såna kontakter som brukar sitta baom förstärkare typ.. som man bara tricker in en fjädrande knapp så man sen kan köra in en sladd och när man släpper tebax kanppen så sitter sladden och har kontakt...
hitta inte nå såna kontakter nånstans.. de e just den snabb koplingen jag behöver för ska bygga en "apparat" för att testa givare..
en plus, en jord o så en signal kontakt kopplad till nån lite led lampa o så 2st 9 volts batterier i serie..
i värsta fall får man väll gå till nåt åtevinnings varuhus om man kan hitta nåt o köpa en gammal förstärkare med linknande kontakter.. men vet att de ska finnas snyggare o smidigare kontakter med den funtionen...
tjo
hitta inte nå såna kontakter nånstans.. de e just den snabb koplingen jag behöver för ska bygga en "apparat" för att testa givare..
en plus, en jord o så en signal kontakt kopplad till nån lite led lampa o så 2st 9 volts batterier i serie..
i värsta fall får man väll gå till nåt åtevinnings varuhus om man kan hitta nåt o köpa en gammal förstärkare med linknande kontakter.. men vet att de ska finnas snyggare o smidigare kontakter med den funtionen...
tjo
Re: undran om en typ av kontakt..
brukar även finnas på ställen som säljer grejer för högtalarbygge.
(Inte för jag skulle välja sådana om jag byggde högtalare iofs.)
(Inte för jag skulle välja sådana om jag byggde högtalare iofs.)
de va ju precis såna som sitter bakom förstärkare.. den typen jag menar.. fast om de skulle finnas som en o en lixom.. ska ha 3 st plaserade lite snyggt

bild googlade lita snabbt o hittade en annan typ av kontakt som ser ut att vara en och en... det är mer den typen jag letar efter...
Måste det verkligen vara enpoliga kontakter? Annars verkar kjell.com-tipsen lösa ditt problem.
skulle lätt kunna användvända den 4 poliga.. men då e de ju en som blir oanvänd.. kan man bara hitta på en funktion till den oxå så e de ju bra.. vill ju inte ha en i onödan..
givarna ja ska prova har 3 sladdar.. plus, jord o signal... hmm
o bågfil blir inte så vackert..
givarna ja ska prova har 3 sladdar.. plus, jord o signal... hmm
o bågfil blir inte så vackert..
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Ja du, det var inte lätt det här............................................................................. aftonbladet eller expressen...........................................................vilken är bäst......................?
ja för att svara på ditt offtopic inlägg så är min åsikt att aftonbladet är bäst av dom 2 nämnda..
men åter till ämnet
men åter till ämnet
"Fast expressen har lite styvare papper och aftonbladet kör med lite mjukare linjer..."
"Och det kan ju verka lite stötande om jag kommer med staken inlindad i expressen..."
Hasse och Tage
Skämt åsido, kan du inte koppla ut någon status-signal eller så på den fjärde kontakten?
"Och det kan ju verka lite stötande om jag kommer med staken inlindad i expressen..."
Hasse och Tage
Skämt åsido, kan du inte koppla ut någon status-signal eller så på den fjärde kontakten?
Den fjärde kallar man "Spare" och sätter ett "x" på eller "-". Enkelt och bra för framtiden! 
... eller så bryter man sönder den fjärde, så att det är uppenbart att den är en bonus.
Funkar om man inte ska sälja prylen dyrt. Ska man sälja dyrt så går det antagligen att kontakta tillverkare av kontakterna...
Funkar om man inte ska sälja prylen dyrt. Ska man sälja dyrt så går det antagligen att kontakta tillverkare av kontakterna...