16F690, sätta en utgång till hög...
Re: 16F690, sätta en utgång till hög...
Du ska absolut börja med de 10 "lessons" som Microchip har
gjort sig besväret med att snickra ihop.
gjort sig besväret med att snickra ihop.
Köpa/låna/sno en nybörjar C bok och gör varenda exempel/testproblem och analysera koden tills du verkligen vet vad den gör. Så kommer det snart att vara kirrat. Jag föreslår att du lär dig C INNAN Assembler för C tycker iaf jag är mer intuitivt/lättförstått än att flytta bitar i Assembler. Låt C ta hand om minneshanteringen tills du har lärt dig programmera i C sedan kan du lära dig vad som egentligen händer.
Eller så kör du typ PBP som har inbyggda rutiner för debouncing och toggle 

- mickeliten
Kan tipsa om boken "Designing embedded systems with PIC" börjar med assembler språk och avslutas med C.
När den är avklarad kan du gå vidare till "Learning to fly the PIC24"
Båda är riktigt bra böcker när man vill börja programmera pic-kretsar i mitt tycke.
När den är avklarad kan du gå vidare till "Learning to fly the PIC24"
Båda är riktigt bra böcker när man vill börja programmera pic-kretsar i mitt tycke.
- mickeliten
Jag hade noll kunskap om pic innan dessa, nu känner jag mig mycket mer vis 
Den förstnämnda går igenom grunderna totalt. Dem räknar med att du är helt färsk, även grunderna i C förklaras i dem sista kapitlen med tillämpningar.
Den andra är det enbart C i. Där går nämns det allt från RTCC-klockan till RS232.

Den förstnämnda går igenom grunderna totalt. Dem räknar med att du är helt färsk, även grunderna i C förklaras i dem sista kapitlen med tillämpningar.
Den andra är det enbart C i. Där går nämns det allt från RTCC-klockan till RS232.
- mickeliten