Har du en bra förklaring eller kan du leda mig i rätt riktning för tips om hur man liksom får ihop allt?
1. Effekt
1a. Specen på LED:en säger bland annat 20mA, och jag gissar att det är per "färg" / per pin.
Så jag borde alltså ha 64LED*3(RGB)*20mA= 3840mA = 3,84A ?
1b. Strömmen/spänningen borde rimligtvis anslutas direkt till TLC:s power-pinne(Vcc
1c. Kommer nog ha en extern transformator från typ teknikmagasinet, eller motsvarande, som driver hela bordet.
2. Installering/lödning/konstruktion
2a. Jag har ingen tillgång till att etsa kretskort, så jag hoppas det kan gå med nån form av breadboard, iaf ett sån där kort med massa hål i borde väl funka?
2b.
3. Extra komponenter
3a. Finns det några komponenter som jag måste ha någonstans i konstruktionen för att se till att ja inte skadar nån annan komponent?
3b. Några komponenter som ni kan se ett behov för?
4. Extra funktioner från fantasin
4a. vu-meter funktion
4b. interaktiva RGB kuber, om man t.ex ställer ett glas med cola på borde så tänds den lampan (lösa med IR? eller fotoresistor?)
4c. Klock funktion, man trycker på en knapp så scrollar klockan över bordet. (får inte till en statisk klocka med 8x8 segment, har nån en idé så tack!)
Tacksam för hjälp, snart blir de nog att göra detta till en projekttråd!
Sektion 4 kan ni ignorera men känner ni er manade så visst bistå med tips och idéer!
Men 1-3 är viktiga i det här stadiet.
Jag har ju inga kopplingsscheman eller nåt sånt så ni måste tyvärr i detta försöka visualisera

Någon som vill göra ett kopplingsschema så tackar jag för det!
Annars får jag ta itu med det sen.
Eller borde man börja med det?
//Nybörjare i idéstadiet