T: Etsning/fräsning av kretskort

bos
Kontakt:

T: Etsning/fräsning av kretskort

Inlägg av bos »

Sambon har numer förbjudit mig från att etsa kretskort hemma på grund av syrorna.

Jag söker därför någon som kan etsa eller fräsa ett enkelsidigt prototypkort till mig. Lödmask, text och annat krimskrams är ointressant eftersom detta kort är enbart ett "proof of concept" för mitt bygge. Billigast möjligt, pertinaxkort går bra.

Exakt storlek vet jag inte ännu då jag inte är helt klar med layouten, men det blir inte större än 10*15cm (som det gamla prototypkortet var).

Någon intresserad? PM:a isåfall. Jag kan skicka laminatkort om så önskas.

(Om det spelar någon roll så är ändamålet hobbybruk, det finns inga kommersiella intressen med detta bygge.)

EDIT: Borrning av hål behövs inte heller eftersom detta är något jag kan/får lov att göra för sambon :wink:
Senast redigerad av bos 20 augusti 2011, 20:27:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Re: T: Etsning/fräsning av kretskort

Inlägg av TomasL »

Varför använder du syror?
Finns trevligare soppor att använda.
Johanb

Inlägg av Johanb »

Med syror slipper man ju värmningen och kan då använda enklare utrustning (slipper etstank som slukar litervis dyr etslösning för ett ynka litet kort). Mindre slaskande när man slipper blanda upp en påse etsmedel och sen förvara den som vätska.
bos
Kontakt:

Inlägg av bos »

Byt "syror" mot "saker som fräter", så kanske det passar bättre. Jag har använt natriumpersulfat, och även om det inte är syra per definition så är det iallafall frätande, och det är det sambon har förbjudit mig använda.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

byt sambo :D
beangan

Inlägg av beangan »

Storlek på kort, minsta bendelning?? Jag kan säkert fixa detta om du vill.
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Har inte sambon en massa farliga kemikalier, min fru klagade över lukten i lackverkstan som har utsug med 300 mm rör, sedan satt hon glatt framför TV:n med nagellacksborttagning.

Kan du inte som en alkoholist smyga med flaskorna?

Hålla till ute?

Jag har min mönsterkorts exponering och ets permanent uppställd så envisas hon med att finhindra din hobbyutövning så ska vi väl ordna till det åt dig.

Protte
Skriv svar