FRA Challenge 2011
Re: FRA Challenge 2011
Jag menade att jag löste maj-uppgiften på 15 min bara för att förtydliga att jag inte har löst den nuvarande uppgiften.
När dom gör sådana här grejer vill dom få in folk o rota i sina system för o se om det finns några värningsbara snillen där ute.
Hittar dom några börjar underättlsetjänsten med hemlig bevakning,personutredningar,släktforskning och rubbet för att se
till att du är lämplig att värva och desutom inte en inplanterad spion
Korsordstävlingar kan också användas för att hitta snillen , typ tidning krysstag som kom ut för ett tag sen - ja la upp en tråd om det bara för att jävlas lite me dom.
Spaningspersonal värvas på liknande sätt , underättsletjänsten håller ju koll på alla så alla som inte gör nått blir uppraggade för att spana - sjukassefall och allmänna hjon kan helt plötsligt bli omsvärmade av folk när dom sitter på kafeen som börjar värva dom och så vidare.
Suicidpreventionslinjer avlyssnas - underättlsetjänsten närmar sig dessa personer med ord "Vi kan ge dig en sysselsättning" och så vidare.
Jag fällde säkerhetspolisen/underättsletjänsten för några år sen och dom sa "Vi ska göra ett socialfall av dig - sen jobbar du åt oss" - "som lön får du behålla ditt socialbidrag bara du går kutruggig och visar respekt".
Jag sa "S*G K*K
Sen blev jag anklagad för att jobba åt Kgb,Cia m.fl
Skaffa er riktiga jobb istället
Har skrivit en del skit som 448 på flashback om detta - hafsigt och lite felstavat så men det var bara små inslag i att reta upp idioterna medans deras amatörmässiga psyop pågick - man skall inte offra nån tid på imbecila.
Hittar dom några börjar underättlsetjänsten med hemlig bevakning,personutredningar,släktforskning och rubbet för att se
till att du är lämplig att värva och desutom inte en inplanterad spion

Korsordstävlingar kan också användas för att hitta snillen , typ tidning krysstag som kom ut för ett tag sen - ja la upp en tråd om det bara för att jävlas lite me dom.
Spaningspersonal värvas på liknande sätt , underättsletjänsten håller ju koll på alla så alla som inte gör nått blir uppraggade för att spana - sjukassefall och allmänna hjon kan helt plötsligt bli omsvärmade av folk när dom sitter på kafeen som börjar värva dom och så vidare.
Suicidpreventionslinjer avlyssnas - underättlsetjänsten närmar sig dessa personer med ord "Vi kan ge dig en sysselsättning" och så vidare.
Jag fällde säkerhetspolisen/underättsletjänsten för några år sen och dom sa "Vi ska göra ett socialfall av dig - sen jobbar du åt oss" - "som lön får du behålla ditt socialbidrag bara du går kutruggig och visar respekt".
Jag sa "S*G K*K

Sen blev jag anklagad för att jobba åt Kgb,Cia m.fl
Skaffa er riktiga jobb istället

Har skrivit en del skit som 448 på flashback om detta - hafsigt och lite felstavat så men det var bara små inslag i att reta upp idioterna medans deras amatörmässiga psyop pågick - man skall inte offra nån tid på imbecila.
Senast redigerad av Biker 21 september 2011, 20:22:42, redigerad totalt 1 gång.
Det är ju lite tankvärt att FRA tydligen försöker attrahera folk med hackerkompetens.
Kanske dags att se över sina krypteringslösningar.
Kanske dags att se över sina krypteringslösningar.
-
- Kontakt:
sådär, har fått tag i captureTheHardFlag.txt.bfe just nu. Kan säga att jag hade satt behörigheter lite fel på filen i public nu när det är fixat, nu fick jag tag på kalle's ssh-nyckel och kan göra vad jag vill inne på kalles konto. Den är krypterad med bcrypt.
Håller på med en ordlisteattack mot filen nu.
Håller på med en ordlisteattack mot filen nu.
Kod: Markera allt
Grattis!!
Du har nu lyckats ta den svåra flaggan. Det hemliga ordet för denna flagga är: '...'.
Om du väljer att skicka in en ansökan till oss vill vi att du förklarar hur du gått tillväga
för att hitta denna flagga. Mer information hur och var du skickar din ansökan hittar
du på 'www.fra.se/arbeta.shtml'
Vi ser fram emot din ansökan!
Återstår nu att få tillgång till dsl och root...
-
- Kontakt:
Sådär, nu har jag fixat hardflag också. Dock blir det ingen ansökan för det låg i stockholm. Annars hade jag gärna ansökt.
Läste tråde. Fattade ingenting. Återgår nu till mina ryska pentodrör och min kära lödkolv...