Ang. kretsen, skippa oscilloskopet så länge och skaffa en multimeter för en hundring på biltema eller så. Då kan du i alla fall kolla så att matningen når ut till alla punkter, och du kan resistans/kontinuitetsmäta mellan komponentben för att kolla så du inte har en dålig glappande lödning eller så någonstans. Då kan du också stoppa in en kabel i jacket och mäta på andra kabeländen fram till kortet för att se om ingången har kontakt som den ska (för i din första post låter det ju som att det kan vara ett sånt problem om volymkontrollen lyckas justera bruset.)
Annars är ju den enkla lösningen att riva allt och göra om kopplingen helt. Är det ett idiotfel som är svårhittat så löser det sig ju då. Har fungerat för mig några gånger
Är det inte en väldigt dålig idé att ha en så pass stor pot som 500k på utgången förresten? (Jag vet att du inte designat kretsen, utan jag bara funderar rent allmänt.) Gissningsvis lär ju volymreglaget spendera större delen av tiden någonstans på ett mittenläge vilket borde ge en ganska maffig utimpedans. Störningskänsligt med långa kablar?