CNC från ebay
CNC från ebay
En liten fråga bara, är detta något att ha ? liten router på ebay
Det jag skulle vilja ha den till är att fräsa i mdf, plast, glasfiberplatta, och liknande.
ser ut som att dom fräser i alu med den med men det gissar jag är lite överreklamerat för en maskin i den prisklassen.
Det jag skulle vilja ha den till är att fräsa i mdf, plast, glasfiberplatta, och liknande.
ser ut som att dom fräser i alu med den med men det gissar jag är lite överreklamerat för en maskin i den prisklassen.
- DW
- Kontakt:
Re: CNC från ebay
från usa blir det dyrt, tillkommer tull 5% ? + tulldekdeklaration 200:- + moms 1,25% på allt ~10 000:-
Hittar du den inte i England
Hittar du den inte i England
eh, klickade du på länken? 
"Skickat från: Portsmouth, Storbritannien
Beräkna importskatt: När du köper en artikel inom EU tillkommer inga extra kostnader för tull, skatt eller moms. "
Det är bland de minsta kinamaskinerna och vad jag vet så har ingen här på EF testat den än (eller i alla fall inte rapporterat). Den ser ju ut att kunna funka bra men det är svårt att veta innan man "klämt" på den.

"Skickat från: Portsmouth, Storbritannien
Beräkna importskatt: När du köper en artikel inom EU tillkommer inga extra kostnader för tull, skatt eller moms. "
Det är bland de minsta kinamaskinerna och vad jag vet så har ingen här på EF testat den än (eller i alla fall inte rapporterat). Den ser ju ut att kunna funka bra men det är svårt att veta innan man "klämt" på den.
Jo England som sagt, hittade denna med, lite dyrare men av någon anledning ingen frakt, samt att man får med en till axel.
Frakten på den andra låg ju på 2800:- vilket verkar lite saftigt.
Frakten på den andra låg ju på 2800:- vilket verkar lite saftigt.
När man får med extra kol till spindelmotorn då vet man att de är bra kvalitet

Förövrigt så finns de väl en annan tråd där denna fräs diskuteras?

Förövrigt så finns de väl en annan tråd där denna fräs diskuteras?
Då har jag missat den, ska se om jag kan hitta tråden.
Angående motorn så ser jag det som att det kan bytas till något annat.
Angående motorn så ser jag det som att det kan bytas till något annat.
- DW
- Kontakt:
Ok det var UK, jag såg fel.
Då kan jag nämna att skicka en fräsmaskin på 3.5 ton från New York på till Göteborg kostar ~8000 svkr.
Kontrollera med ett svenskt fraktbolag. Jag fick pris från ett på Landvetter.
Då kan jag nämna att skicka en fräsmaskin på 3.5 ton från New York på till Göteborg kostar ~8000 svkr.
Kontrollera med ett svenskt fraktbolag. Jag fick pris från ett på Landvetter.
I beskrivningen står det "If you want to make sure this laser engraver will engrave on a certain item or cut a certain item"
Väldigt mekanisk laser...
Väldigt mekanisk laser...

AJAJAJ. Jag har personligt lite problem med att vanliga BORRMASKINS chukar inte håller kvar fräsarna (men det är min personliga erfarenhet) vad tror ni?
//Stefan
//Stefan
Kvaliteten kanske inte var så pass bra att den platsar på ebay ty nu vill de inte visa den när man klickar på länkarna.
Brukar det inte vara så med kinagrejer att de är rätt kassa, men de kan fungera helt ok om man byter ut några av de delar som de sparat in för mycket på mot riktiga prylar?
Det är säkert inte så dålig bas att utgå ifrån, den är ju riktigt billig. Jag hann inte läsa vad de kör för programvara innan länkarna försvann, men har de gjort något eget skall man nog undvika att använda den. Det går säkert att använda deras stegmotordrivare om du kan luska ut vad som är step och dir. Så stoppar du in en smoothstepper och kör mach3 istället. Kanske...
Det är säkert inte så dålig bas att utgå ifrån, den är ju riktigt billig. Jag hann inte läsa vad de kör för programvara innan länkarna försvann, men har de gjort något eget skall man nog undvika att använda den. Det går säkert att använda deras stegmotordrivare om du kan luska ut vad som är step och dir. Så stoppar du in en smoothstepper och kör mach3 istället. Kanske...