Jo, såg den.
Frågan är ju om det är olika effekter och sådant.
Skulle helst fått ihop grejorna imorgon, men dessa komponenter borde väl finnas att köpa hos någon elfirma? Brukar de vara pigga att sälja enstaka komponenter till olagliga hempulare?
230V tvättmaskin inkopplad på 400V. Uppdaterad, bild, hjälp!
Re: 230V tvättmaskin inkopplad på 400V. Uppdaterad, bild, hj
Nej, elfirmor har inte sådana grejjor, du får beställa från Elfa eller motsvarande.
-
Mindmapper
Är det avbrott till varistorn kommer den ju ej att skydda, så du fär laga ev. avbrott även om maskinen funkar.mjv skrev:
Det är lite svårt att se, men det ser ut som om det har varit kopparbana mellan varistorn och resistorn.
[/url]
- prototypen
Mät diametern och köp en med samma dia eller större, med spänningen 250 VAC.
Protte
Protte
Var till en radioreparatör, men han hade ingen hemma. Han sa att det inte var så vanligt nuförtiden, och att det kanske var en kondensator och inte varistor.
Han tyckte att jag skulle leta efter bitarna av höljet där siffrorna stod, och sedan återkomma.
Men jag har letat, hittade ej.
Men jag beställer väl en varistor från ELFA då, 250V, och sätter dit´.
Han tyckte att jag skulle leta efter bitarna av höljet där siffrorna stod, och sedan återkomma.
Men jag har letat, hittade ej.
Men jag beställer väl en varistor från ELFA då, 250V, och sätter dit´.
Det är ett klokt beslut. Det händer inget om du löder dit den men det kan vara bra att försöka rita ett litet schema på hur det ser ut runt omkring. Då är det enklare att bedöma om det är något mera att tänka på.
En annan sak är att det kanske inte är så dyrt att ersätta hela kortet. Kontakta leverantören och fråga om det finns att köpa som reservdel.
En annan sak är att det kanske inte är så dyrt att ersätta hela kortet. Kontakta leverantören och fråga om det finns att köpa som reservdel.