Kommer att tänka på ett operationsbord...

Tips: bunta ihop varje kabelknippe som går till respektive box, jag tror att eltejp är skonsammare än buntband. Märk sen dels varje bunt och dels de enskilda kablarna med såndär billig "eltejp" som brukar finnas i paket med sex olika färger (röd, grön, blå, gul, svart, vit) för en struntsumma på budgetbutiker. Komplettera gärna med nåt varv genomskinlig tejp utanpå märktejpen för klistret brukar vara helt uselt på den tejpensm2wmv skrev:Kablarna som går till alla antenner har jag gett upp att försöka få dem snyggt dragna. Dessa ska nämligen kopplas ur så fort man åker härifrån (utom på vintern) så det blir för jobbigt att ha dem fast
Jag kanske är åsk-paranoid, men ifall jag gjort den installationen så hade jag nog försökt att få ännu större avstånd. Som sagt, det kanske är jag som är paranoid.sm2wmv skrev:Installerat, pust suck och stön. Tog en stund
Fast man sparar otroligt mycket tid med att bara kasta in veden... och jag märkte ingen större skillnad i vedåtgången de år vi staplade på pallar som fick stå ute och sen kördes in under tak på hösten, mot det år jag effektivisera det hela och bara hiva in allt på logen direkt. Det fick stå med dörrarna öppna fram till hösten. Det sparades dock väldigt mycket tid!Pejlaren skrev:Ved ska travas med barken nedåt, inte bara kastas på hög sådär![]()
Jo, det kunde man göra. Jag ska märka upp varje kabelända nu när det är "färdigt" så blir det iaf enkelt att koppla in.MiaM skrev: Tips: bunta ihop varje kabelknippe som går till respektive box, jag tror att eltejp är skonsammare än buntband. Märk sen dels varje bunt och dels de enskilda kablarna med såndär billig "eltejp" som brukar finnas i paket med sex olika färger (röd, grön, blå, gul, svart, vit) för en struntsumma på budgetbutiker. Komplettera gärna med nåt varv genomskinlig tejp utanpå märktejpen för klistret brukar vara helt uselt på den tejpen![]()
[/quote]MiaM skrev: Jag kanske är åsk-paranoid, men ifall jag gjort den installationen så hade jag nog försökt att få ännu större avstånd. Som sagt, det kanske är jag som är paranoid.
Appropå getingarna, blev det helt löst? Annars finns det (nog fortfarande?) insektsdödarspray att köpa.