Den här vändan tog jag Scanian för lasta alla plåtar, skydd, kylvätsketankar mm.
Det är mycket plåtar. Det vart fullt lass.

Utanför verkstaden i Smedjebacken. Verktygsmagasinet demonterat. Så såg den ut utan magasin. Efter att el och hydraulik kopplats ur, är det dags lyfta av pelaren från Z-gejdern.
Normalt delar man inte maskinen här, men jag har så begräsad takhöjd i min verkstad, så det är ett måste för att få in den. Nu hänger den fritt.
 Till min stora förvåning såg jag ingen Inductosynskala. Möjligtvis är det option.
För att pelaren ska få plats på höjden där jag ska förråda den, måste den läggas omkull.
Till min stora förvåning såg jag ingen Inductosynskala. Möjligtvis är det option.
För att pelaren ska få plats på höjden där jag ska förråda den, måste den läggas omkull.Lika bra att göra det direkt, när man har tillgång till travers. Z-gejdern med dess kulskruv. Det var trångt porten till det skepp vi skulle lasta i. Vi var tvugna att, på plats, kapa ner framstammen på trailern för den skulle gå in.
 Nu är det dags för hemfärd till Säter.
Nu är det dags för hemfärd till Säter.Avlastning i morgon onsdag.
 
				

 vad väger hela maskinen?
 vad väger hela maskinen?


 ) så får jag nog fundera på några socialresor som förlänger livet.
 ) så får jag nog fundera på några socialresor som förlänger livet.
 
 
