Hej!
Jag behöver något program för att designa frontpaneler som jag ska skriva ut på genomskinlig självhäftande film. Jag har gjort en modell av mitt bygge i google sketchup, men där blir allting så kantigt och går inte att få tvådimensionellt med korrekta mått. Så jag skulle behöva någon ny mjukvara (gärna gratis) där jag kan göra detaljerade illustrationer med god precision utifrån någon sorts koortinatsystem.
Jag har noll koll på denna typ av program, men jag sätter mig gärna in i något nytt om det kan vara användbart flera gånger!
MVH
SkunkFunk
Program för att designa frontpaneler?
Re: Program för att designa frontpaneler?
Det verkar definitivt intressant, ska ta hem demon och se om det är värt pengarna!
Jag har sett folk rekommendera http://www.frontpanelexpress.com/ men jag har inte själv forskat i det. Programmet är gratis men det är kopplat till en tillverkningstjänst så jag vet inte om man kan exportera/skriva ut från programmet. Tänkte att det kunde vara värt en kik i alla fall.
För en total lekman som jag, vad är .dfx? Innebär det att jag kan öppna designen i ett annat program för att skriva ut med god precision? Tror faktiskt jag använd programet du länkar till till tidigare, men jag trodde bara det fungerade till deras frästjänst.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Prova GOOGLE och DXF så får du uttömmande svar på din fråga