Handhållen tryckknapp - Var hittar man sånt?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
DragonsDen

Handhållen tryckknapp - Var hittar man sånt?

Inlägg av DragonsDen »

Jag behöver en strömbrytare som sitter på en plastlåda av viss minimistorlek som jag stoppa in min lilla elektronik i. Nånting som man kan fästa i en nyckelknippa eller i ett bälte. Storleken kan vara från ett par centimeter i diameter till ett greppvänligt handfull.

Tillämpningen är som larmknapp, så jag har extremt höga krav på tryckknappens ergonomi. Den ska vara mycket lätt att trycka på samtidigt som den inte ska kunna tryckas in av misstag. Lösningen är förmodligen en fingeravtrycksstor gummiknapp som är nedsänkt i omgivande hårdplast. En sån sak som att man känner ett distinkt klick när den trycks in kan vara helt avgörande för dess användbarhet. Så jag behöver ett stort sortiment av tryckknappar att välja och vraka ur.

Är det någon här som kan tipsa om var man kan hitta den typen av produkter?
Eller vilket google-ord jag borde använda?

Alternativt, om någon har låtit framställa ett liknande plastföremål, vad har det kostat? Ryktet säger att det är hårt svindyrt.
H.O

Re: Handhållen tryckknapp - Var hittar man sånt?

Inlägg av H.O »

ELFA har ju ett antal olika små handhållna plastlådor med en eller flera knappar. Typ sådana till gammla bil-larm och andra fjärrkontrollapplikationer. 50-129-01 och 50-141-05 är två exempel men det finns fler. Vill du inte ha en "gummiknapp" finns det liknande lådor utan knapp, t.ex 50-133-13 - tycker mig t.o.m se en nyckelring på den. EDIT: Eller 50-396-56.
DragonsDen

Re: Handhållen tryckknapp - Var hittar man sånt?

Inlägg av DragonsDen »

Jamen titta! Där finns ju grejer! Jag som letat runt där som en blind höna som inte hittade något korn.
Skriv svar