Tunn knapp design

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
denexotiskamyggan

Tunn knapp design

Inlägg av denexotiskamyggan »

Behöver tillverka en knapp i ca 0.1 mm höjd. Så platt som möjligt. Ska koppla den till en arduino. Det enda knappen behöver känna av är om den är "nedtryckt", eller inte (eller att man rör den). Tänkte nåt med kapacitans men vet inte vilken komponent jag behöver. Några ideer på en tunn tunna knapp design?

Mvh
johan
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Re: Tunn knapp design

Inlägg av AndLi »

Jag hade starkt för mig att jag sett något om touch controller i något atmega datablad jag råkat läsa, men jag är verkligen inte människa att hitta det nu, det enda jag hittar är deras lösa chip så som AT42QT1011

edit: http://www.atmel.com/dyn/products/param ... ily_id=760 där har de en rad som heter QTouch channels, men inte ett ord om det i databladen, verkar vara något som går att köra mjukvarumässigt ovanpå.. Så kolla in deras QTouch library
thepirateboy
EF Sponsor

Re: Tunn knapp design

Inlägg av thepirateboy »

Du borde kunna använda två folieremsor och en tunn plastfilm tillsammans med någon av alla de kapacitiva sensorer som finns, t ex Atmels som AndLi nämnde

Bild
Skriv svar