O-fungerande synch på Tektronix 2245A
O-fungerande synch på Tektronix 2245A
Ladies and Gentlemen,
Jag har till nu snokat anonymt på detta eminenta forum men har nu tagit steget att registrera mig. Inte lätt för en autist.
Jag har genom en medfödd läggning att dyka i containrar kommit över ett Tektronix 2245A som till min ohöljda förvåning gick igång när jag satte i en ny säkring(!). "Clowner", tänkte jag.
Men säg den glädje som varar. Kanal 3 och 4 är döda, och det kan jag leva med, men, det är dessutom stört omöglish att få skrället att syncha.
Jag har kört mot den goda en-kiloHertzen som ebjuds på det lilla testörat, men den driver slött fram och tillbaka hur jag än kranar på synchen. Och ja, jag har dragit ner holdoffen, och dragit upp nivån, men intet, platt intet där fås.
Nu skulle jag ju vilja höra ett "Jamen, ditt pucko, du får byta abrabakylpentylatorn som sitter efter slingkappen på rotovalpen. Den kostar femton spänn på ELFA." från någon gammal räv här i församlingen.
Men om inte detta bjuds, så vore jag tacksam om någon som har erfarenhet av liknande bekymmer skulle vilja leda en stackars klåpare på rätt väg.
Och om inte annat, trevlig helg på er alla.
/Skreddarn
Jag har till nu snokat anonymt på detta eminenta forum men har nu tagit steget att registrera mig. Inte lätt för en autist.
Jag har genom en medfödd läggning att dyka i containrar kommit över ett Tektronix 2245A som till min ohöljda förvåning gick igång när jag satte i en ny säkring(!). "Clowner", tänkte jag.
Men säg den glädje som varar. Kanal 3 och 4 är döda, och det kan jag leva med, men, det är dessutom stört omöglish att få skrället att syncha.
Jag har kört mot den goda en-kiloHertzen som ebjuds på det lilla testörat, men den driver slött fram och tillbaka hur jag än kranar på synchen. Och ja, jag har dragit ner holdoffen, och dragit upp nivån, men intet, platt intet där fås.
Nu skulle jag ju vilja höra ett "Jamen, ditt pucko, du får byta abrabakylpentylatorn som sitter efter slingkappen på rotovalpen. Den kostar femton spänn på ELFA." från någon gammal räv här i församlingen.
Men om inte detta bjuds, så vore jag tacksam om någon som har erfarenhet av liknande bekymmer skulle vilja leda en stackars klåpare på rätt väg.
Och om inte annat, trevlig helg på er alla.
/Skreddarn
Re: O-fungerande synch på Tektronix 2245A
Jodå, och satt triggern i "Norm", positiv flank, unt so vieder.
(Jag har haft glädjen att jobba med dessa bapparater när dom fungerar som dom skall, så jag tror inte att det bara är SBS.)
Men tack för påpekandet. Det är ju inte sällan den typen av tavlor man gör...
/Skreddarn
(Jag har haft glädjen att jobba med dessa bapparater när dom fungerar som dom skall, så jag tror inte att det bara är SBS.)
Men tack för påpekandet. Det är ju inte sällan den typen av tavlor man gör...
/Skreddarn
Välkommen till oss likasinnade i:Skreddarn skrev: Jag har genom en medfödd läggning att dyka i containrar kommit över ett Tektronix 2245A som till min ohöljda förvåning gick igång när jag satte i en ny säkring(!). "Clowner", tänkte jag.
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 13&t=17350

[/quote]
[/quote]
Jamen, ditt pucko, du får byta abrabakylpentylatorn som sitter efter slingkappen på rotovalpen. Den kostar femton spänn på ELFA.

men allvarligt, det brukar väl dinnas servicemanualer på dessa att ladda hem, med riktig tur finns det bra tips där.
Sodjan, välsigne dig, min gosse.
Må helgen bringa dig glädje, och må dina kameler aldrig sakna vatten.
Printern jobbar.
Och trevlig helg.
/Skreddarn.
Må helgen bringa dig glädje, och må dina kameler aldrig sakna vatten.
Printern jobbar.
Och trevlig helg.
/Skreddarn.
Du hittar ännu mer godis på min manual-site, ebaman.com