Idag hoppas vi på bättre flyt än igår.
Elfa paketet kom inte fram i går häller, så jag lödde ihop resten & sket att koppla in LED-driv kretsarna.
Startade upp allt, & då visade det sig att strömsensorn också hade packat ihop. Turligt nog hade jag en i reserv, så då var det bara att ta fram gasolbrännaren för att löda loss den gamla ifrån kopparskenan.
När ström mätningen väl fungerade igen, så visade det sig att även gas-potentiometern betedde sig lustigt. Så
DaHoff fick med sig en ny hem som han svarvade till axeln på, så nu är även den bytt.
En stund senare slutade reläna på BMS kortet att dra. Vilket borde betyda att MOS-transistorn som ska dra dessa 6 reläer också tagit skada, Ska prova att byta denna idag...
Å sen var det dags för en första burnout test i verkstaden för att kontrollera så remspännarna fungerar som dom ska. Och dom var det inget fel på, men lika förbannat så kuggade remmen över.
Då visade det sig att motorns krafter får cykelramen att bågna vid gaspådrag så att remmen slackar & därmed kuggar över.
Så nu måste vi tillverka ett stag som ska placeras mellan motorhållarens bakre ände & raka vägen ner till bakhjulets gaffel. Å på så sätt blir vi av med nuvarande hävarms effekt.
Håll tummarna nu, nu räcker det med bekymmer.