Hobby-EMP?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
kasfrosk

Re: Hobby-EMP?

Inlägg av kasfrosk »

Du har förstås helt rätt. Att spränga skiten (på rätt sätt) skulle dock troligtvis funka ur alla perspektiv.
Nu skulle jag ha sagt att en simpel gubbe med 125g sprängdeg skulle fixa det där hur lätt som helst
(i all fall med lämplig fördämning), men som privatperson är det dels lite svårt att köpa, dels lite svårt
att detonera på ett säkert sätt.
svanted

Inlägg av svanted »

ghost_rider skrev:Denna är väl roligare. Mer som 'händer'

d-a otrevlig maskin, tänk om ngn skulle ramla ner i den.... :shock:
Paxmax

Inlägg av Paxmax »

ghost_rider skrev:Denna är väl roligare. Mer som 'händer'
Ah! Mecha-gasm!
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Plasmaskäraren funkar utmärkt på hårddiskar, fort går de också, samt att jag tvivlar på att någon får ut något ur en disk som man skurit ett kryss ur...
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Något som kanske ska beaktas är kostnad och tillgång till utrustning ;)
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Har inte alla minst en Plasmaskärare!
Jag har två....
svanted

Inlägg av svanted »

du behöver väl inte två,
skänk mig en så kan jag hålla med... :D
Användarvisningsbild
pbgp

Inlägg av pbgp »

blueint skrev:Tror det blivit lite förvirring här. Det finns gömda delar av disken som datorn normalt sett ej kommer åt. Dit hamnar dåliga sektorer mm. Men man kan skriva till page-mode tabellen och få tillgång till allt på egen risk. Skriver man sedan lämpligt valda bitsekvenser så är det "svårt" att återskapa.
Aha, sådana sektorer. Jag fick läsa på lite. Det verkar som att en del diskar kan mappa om sektorer under körning. Det betyder att om man skriver "HEMLIGT" i en sektor som sedan går sönder och det blir "H3MLIGT" så ska disken stoppa in en hel sektor istället för den trasiga och "H3MLIGT" kommer att bli kvar på ett ställe man inte kommer åt.

Ok, då hjälper in DD.
Användarvisningsbild
hanzibal
EF Sponsor

Inlägg av hanzibal »

För att nu vara helt ärlig så handlade detta från början egentligen om undertecknads egen irritation över en del bolag vars verksamhet egentligen går ut på att bryta ned vårt samhälles grundvalar emedan de i själva verket är onda vesslor som gömmer sig i skuggorna och sedan rusar fram och fäster dyrköpta lappar på diverse åkdon. Deras utrustning kunde säkert låta sig väl störas tänkte jag först men inte nu längre. Förvåning, vrede, sorg, acceptans.
Skriv svar