Batteribyte till El-bil
Batteribyte till El-bil
Hej alla kunniga. Jag har en elbil (för mindre barn som sitter och kör) "Peg Perego" som drivs av ett 12V 12Ah, blybatteri som är slutkört. Nu har jag ett nytt mc-batteri (Bly) på 12V, 24 Ah och fick rådet att koppla in den istället. Är det verkligen bara att koppla på den? Jag upptäckte dessutom att orginalbatteriet hade en liten komponent på minuspolen som heter PSMB 325 (säkring? vet ej). Hur viktig är denna komponent, ska jag koppla på den på minuspolen i nya batteriet eller kan jag bara strunta i den? När det är små barn som kör bilen så vill man inte riskera något i onödan. Någon som vet bättre...
Re: Batteribyte till El-bil
24Ah ger dubbel drifttid, i alla fall i teorin, och du bör nog låta säkringen (enligt Google!) sitta.
Bara att byta alltså.
Bara att byta alltså.
Hej och välkommen till forumet!
Batteriet borde kunna bytas utan problem. Det borde räcka dubbelt så länge mellan uppladdningarna mot det gamla batteriet.
När jag letar PSMB 325 på nätet så verkar det vara en termosäkring. Kan du inte bara flytta över det till nya batteriet?
Och så verkar det som att antalet kvinnnor på detta forum stigit med en. Var hade vi nu mätningen?!? Återkommer...
Jo, här var den: Hur många är kvinnor här?
Batteriet borde kunna bytas utan problem. Det borde räcka dubbelt så länge mellan uppladdningarna mot det gamla batteriet.
När jag letar PSMB 325 på nätet så verkar det vara en termosäkring. Kan du inte bara flytta över det till nya batteriet?
Och så verkar det som att antalet kvinnnor på detta forum stigit med en. Var hade vi nu mätningen?!? Återkommer...
Jo, här var den: Hur många är kvinnor här?
-
kristoffer
- Kontakt:
Ett litet tips är att blybatterier mår bäst fulladdade, så om möjligt, ladda det _innan_ det tar slut så räcker det längre.
Lycka till!
Lycka till!