Omvandla energi i en kondensator till Coca-Cola
Omvandla energi i en kondensator till Coca-Cola
Tänk om man hade cola-burkar i slutsteget i
stället för de fjuttiga 50V/10000uF kondingarna.
http://www.teravolt.org/coke.htm
stället för de fjuttiga 50V/10000uF kondingarna.
http://www.teravolt.org/coke.htm
Re: Omvandla energi i en kondensator till Coca-Cola
Kommer du på en metod att omvandla CokaCola till användbar elenergi så får du hojta till. Misstänker att det är där problemet ligger.. 
Finns iofs bakterier som gillar socker. Men med tanke på vad CokaCola innehåller så kanske det blir en kort process..
Men bakterier som äter socker och avger sekret som fungerar som elektrolyt skulle kunna vara något.
Finns iofs bakterier som gillar socker. Men med tanke på vad CokaCola innehåller så kanske det blir en kort process..
Men bakterier som äter socker och avger sekret som fungerar som elektrolyt skulle kunna vara något.
Hojt, Hojt!
blueint, när du frampå nattkröcken sitter och hackar programkod på bildskärmen och ögonlocken håller på att trilla ihop så kan du ta en tur till kylskåpet och suga i dig en halvliter Coca-Cola. Då får du svaret på hur Coca-Cola skall omvandlas till energi. Ögonlocken flyger upp på helstång och det fullkomligt sprutar ut ny programkod på bildskärmen.
blueint, när du frampå nattkröcken sitter och hackar programkod på bildskärmen och ögonlocken håller på att trilla ihop så kan du ta en tur till kylskåpet och suga i dig en halvliter Coca-Cola. Då får du svaret på hur Coca-Cola skall omvandlas till energi. Ögonlocken flyger upp på helstång och det fullkomligt sprutar ut ny programkod på bildskärmen.
- Klas-Kenny
Cola --> människa --> träningscykel med generator --> El.
Inga problem att få elektricitet ur en flaska Coca-Cola
Faktisk fungerar det bättre med koffein-tabletter (handköp på apoteket). Där är ingen socker eller annat skit i och då får man inte heller det blodsockerfall som kommer efter att ha druckit Coke (som drycken egentligen heter) eller annat med hög sockethalt inkl. godis.
Socker = energi. Verkar inte smart att ta bort sockret om man ska ha ut energi.
De flesta så kallade sportdrycker innehåller ju ännu snabbare socker (fruktsocker och druvsocker) än läsk, så att man skulle få blodsockerfall på grund av att ha druckit Coke under cykling ställer jag mig lite tveksam till.
De flesta så kallade sportdrycker innehåller ju ännu snabbare socker (fruktsocker och druvsocker) än läsk, så att man skulle få blodsockerfall på grund av att ha druckit Coke under cykling ställer jag mig lite tveksam till.
Nja... det som sker är en snabb höjning av blodsockret, helt rätt. Men då insulinet styrs med en långsam reglering kommer det "långsamt" ikapp och om kroppen hinner förbruka "allt" sockret innan insulinet tar hand om det kan det vara sant att man inte får blodsockerfall men om man tänker scenariot: "köra bil - långt" blir det oftast till att man piggnar till en stund (koffeinet), känner sig bra en stund (sockret) och sedan blir svintrött (sockret borta, insulinet på för fullt = blodsockerfall). Detta är orsaken till att jag aldrig äter godis eller dricker annat än vatten när jag kör långt. Äter inte heller ljusa mackor men här gärna ett par mackor av mitt hembakade rågbröd, där är fanimig inger snabba kolhydrater i, knappast några långsamma heller 
På cykel: man ska trampa ganska intensivt för att elda upp all sockret snabbt nog om man ska ta sig en Coke, samtidig sätter man fettförbränningen ur spel på det vis då sockerförbränning är en mycket effektivare funktion för kroppen. Men ja, ligger man i kan blodsockerfallet i stort minskas.
På cykel: man ska trampa ganska intensivt för att elda upp all sockret snabbt nog om man ska ta sig en Coke, samtidig sätter man fettförbränningen ur spel på det vis då sockerförbränning är en mycket effektivare funktion för kroppen. Men ja, ligger man i kan blodsockerfallet i stort minskas.
Det står ju faktisktKlas-Kenny skrev:Cola --> människa --> träningscykel med generator --> El.
TILL Coca-cola
Blir väl lite mer komplicerat
Sorry, han kommenterade antagligen blueints "Kommer du på en metod att omvandla CokaCola till användbar elenergi så får du hojta till."
Jo , men vad står det i inloggningsrubriken ?
Omvandla energi i en kondesator TILL Coca-cola .
Så jag får inte ihop det ändå .

Omvandla energi i en kondesator TILL Coca-cola .
Så jag får inte ihop det ändå .
- Klas-Kenny
Stämmer som Nerre sa.
I rubriken handlade det om att omvandla teoretiskt, räkna.
Men sen så tror jag att det går åt en hel del el-energi för att framställa Cola
Angående energiförbrukning i kroppen rekommenderar jag "The 4 hour body". Visar på ett "helt nytt sätt" att se på energiförbrukning i kroppen. http://www.fourhourbody.comKlas-Kenny skrev:Cola --> människa --> träningscykel med generator --> El.
En kille på jobbet gick ner från 160kg -> 99kg med hjälp av den. Han har ca 90kg som mål.
Nejdå...vanlig cyckel - trampa till kiosk - köpa cola - trampa hem - ... såå mycket energi går det väl inte åtKlas-Kenny skrev:Stämmer som Nerre sa.
Fast jag läser ju nu att det skulle vara energin i en kondensator....hmm...-Jo ELCYCKEL + STOOOR konding....köra till kiosk , köpa cola, köra hem