Är inte jätteinsatt i elektronik men är inte helt grön heller. Min tanke med larmet är att jag blir uppringd så fort mitt förråd öppnas.
Har en mobil som jag fixerat två kablar till nummerknappen 2 som ringer upp min mobil när kablarna sluts. (ref. http://hemmet.ifokus.se/articles/4d717b ... re-for-gsm)
"Avlarmning" för att få det enkelt kommer ske med en nyckelströmbrytare som försänks in i förrådsdörren och bryter kretsen helt enkelt. Och avkänningen att dörren öppnas tänkte jag mig en magnetkontakt som sluter kretsen när dörren öppnas.
Nu till mina totalt dumma frågor
Borde det gå att bara dra kretsen från knappsatsen på mobilen genom magnetkontaken, brytaren och tillbaka utan problem?
Har aldrig plockat med magnetkontakter tidigare, men kräver dom ström för att fungera? (Kjell & co magnetkontakt
Förstår ni tanken? Jag ska kunna öppna min källardörr genom att med nyckel ställa om brytaren så kresten aldrig blir sluten när magnetkontakten sluter och mobilen ringer inte upp mig. Men kommer kofot som inte har nyckel till brytaren och förhoppningsvis bara bryter upp låsen och öppnar dörren så sluts kretsen och mobilen ringer upp mig.