Behöver styra ett antal värmeelement, totalt ca 80 kW men fördelat i olika zoner. Till detta letar jag med ljus och lykta efter färdiga moduler med nollgenomgångsdetektering och triac-utgång, helst DIN-montering. Varje zon kommer att ligga på ca 43 A, så modulerna bör klara minst 50 A styck. Alltså i princip en MOC + triac / dubbla tyristorer. Elementen drivs med 230 V. styrning sker från PLC.
Tycker att det borde finnas färdiga moduler för detta ändamål, det skulle spara mycket tid och huvudvärk om jag slapp snickra ihop lösningen själv, även om det i sig är högst okomplicerat. Har letat på ELFA utan att hitta något lämpligt. Någon som har nån idé?
Värmeelementstyrningsmodul med nollgenomgångsdetektering?
Re: Värmeelementstyrningsmodul med nollgenomgångsdetektering
Har använt grejer från Eurotherm för liknande. Kolla http://www.eurotherm.se/products/power- ... ssc/7100l/ som exempel.
Re: Värmeelementstyrningsmodul med nollgenomgångsdetektering
Det har jag inte gjort, tack för tipset! Ska kolla deras sortiment så snart jag befinner mig framför en dator!
Edit: DeeJayPA2, det där verkar ju vara precis vad jag söker! Tack för det tipset!
Edit: DeeJayPA2, det där verkar ju vara precis vad jag söker! Tack för det tipset!