Jag har kollar på många Quadrocopter filmer och många har en kamera på Quaden och sedan har de ett par glasögon på sig där de se det som kameran ser.
Vart kan man hitta sådana grejer? Jag har jagar runt ett tag nu men lyckas inte hitta nått.
Jag hade ett par såna för några år sedan. Köpta i sverige dock, och snabbt tillbakalämnade. Upplevelsen var ungefär som att se en 20"-TV på 3 meter håll. Bilden var med andra ord minimal! Det var en liten bildruta som kändes mycket avlägsen...rent skräp med andra ord.
Det kan ju dock mycket väl ha kommit bättre idag, det här var 6-7 år sedan.
Jag hade testat att söka på video goggles eller video glasses.
Själva videoupplevelsen är inte det viktigaste här, jag vill bara kunna hänga dit kameran på Quaden och flyga.
Så jag ser ur dess synvinkel så att säga.
Tack för länken! $140 kostar de. Kan vara värt det!
Jag har ett par av gammal modell (som dessutom har en analog TV-mottagare inbyggd!), dom är ganska dåliga.. :/ ..däremot har jag testat ett par som var bra på en mässa en gång.
Med det vill jag säga,. köp inte vad som helst, se till att du vet att dom är bra
Dadde mfl kör med Fatshark.
Jag testade hubbens Fatshark som fick videosignal från en GoPro HD med trådlös länk.
Det var riktigt bra bild! Rätt häftigt när han flög runt med sin quad och jag fick "åka med"
Om någon hittar bra pris på Fatsharks grejor så länka gärna!