backkamera
backkamera
Hej!
Jag har en backkamera som jag hittade på soptippen men då var det någon som hade klippt kabeln mellan monitorn och kameran.
Och då undrar jag om det är någon som vet vilken kabel som ska sitta var på DIN kontakten.
Hittade tyvärr inget datablad:(
Jag har en backkamera som jag hittade på soptippen men då var det någon som hade klippt kabeln mellan monitorn och kameran.
Och då undrar jag om det är någon som vet vilken kabel som ska sitta var på DIN kontakten.
Hittade tyvärr inget datablad:(
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Electricguy
Re: backkamera
går det att öppna kameran? i såfall så är det lätt att se vilka tåtar som är matning, jord och kompositvideo ut.
jo visst det går nog men hur ska man veta vad som är vad i monitorn.
jag har lyckat att testa mig fram och fått linsskyddet att röra sig lite.
jag har lyckat att testa mig fram och fått linsskyddet att röra sig lite.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Finns det någon stump kvar i respektive ände iom att du skriver 'klippt'?klippt kabeln
Jag äger inget oscilloskop men om det behövs fixar vi det!
Nej stumpen med DIN-kontakten in till monitorn var slängd:(
Nej stumpen med DIN-kontakten in till monitorn var slängd:(
Oscilloskop då 
Du kanske kan komma undan med en multimeter. Ev ryker något ingångssteg när den får matningsspänning istället för en fin videosignal.
Lyfta på locket lär nog behövas om det bara är en ren DIN kontakt. Iofs är det rakt kopplat med pin1-pin1 osv.. så är det enkelt. Om man vet att det är kopplat så..
Du kanske kan komma undan med en multimeter. Ev ryker något ingångssteg när den får matningsspänning istället för en fin videosignal.
Lyfta på locket lär nog behövas om det bara är en ren DIN kontakt. Iofs är det rakt kopplat med pin1-pin1 osv.. så är det enkelt. Om man vet att det är kopplat så..
Den där backkameran känner man igen.
Gammal hederlig RV-100!
Har nog monterat ett 50 tal i jobbet, va länge sedan dock, för nu är det TFT som gäller.
Bifogar ett doc med de olika kontakterna waeco körde med på den tiden. Är ganska säker på att
det är Kabeln som heter RV-120 du ska titta på.
Kan ev ha en komplett kabel liggande om det är intressant.
//Dan
Gammal hederlig RV-100!
Har nog monterat ett 50 tal i jobbet, va länge sedan dock, för nu är det TFT som gäller.
Bifogar ett doc med de olika kontakterna waeco körde med på den tiden. Är ganska säker på att
det är Kabeln som heter RV-120 du ska titta på.
Kan ev ha en komplett kabel liggande om det är intressant.
//Dan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.