Tänkte köra igång ett projekt med att ansluta mp3 till en bilkassettspelare.
tänkte löda in 3.5 mm sladdar i stereon.
hur vet jag inte riktigt eftersom jag inte har koll på kassettspelare så värst mycket.
behöver lite tips o hjälp.
kassettspelare + mp3
- FormerMazda
Re: kassettspelare + mp3
Hej och välkommen!
Du känner säkert till "kasettbandet" med sladd som finns att köpa?
Annat forums "recension" här: Länk
Produkten: Länk
Annars om du vill labba själv så löd bort tonhuvudet och skarva på en sladd med en 3,5mm propp på.
Eventuellt kan du behöva "tjuvkoppla" nån liten brytare som ska känna av om ett band är i eller inte för att det ska fungera.
Du känner säkert till "kasettbandet" med sladd som finns att köpa?
Annat forums "recension" här: Länk
Produkten: Länk
Annars om du vill labba själv så löd bort tonhuvudet och skarva på en sladd med en 3,5mm propp på.
Eventuellt kan du behöva "tjuvkoppla" nån liten brytare som ska känna av om ett band är i eller inte för att det ska fungera.
Är nog alldeles för hög förstärkning på den signalen direkt från tonhuvudet.. med lite tur finns det nåt bättre ställe att jacka in sej på.
På min saab med originalstereo vet jag att det finns hack för att montera en aux istället för bandaren.
På min saab med originalstereo vet jag att det finns hack för att montera en aux istället för bandaren.
- FormerMazda
Finns en sanning i det glenn säger.
Förutsättning är en bra spelare som man får ha rätt lågt på, men det är fullt möjligt. Åtminstone på den blaupunkt jag labbade med.
Är det ändå för högt så borde väl motstånd lösa den biten?
Förutsättning är en bra spelare som man får ha rätt lågt på, men det är fullt möjligt. Åtminstone på den blaupunkt jag labbade med.
Är det ändå för högt så borde väl motstånd lösa den biten?
Man måste också isåfall bygga ett filter i dämpsatsen som höjer basen och sänker diskanten, annars kommer det att låta vansinnigt tunt....