Hmm, blev lite mer generellt förklarat än vad jag tänkte
Vad jag ska göra är alltså en Arduino som styr några servon och relän.
Den Arduinon ska jag kunna skicka kommandon till att t.ex flytta ett visst servo eller slå av/på ett visst relä.
Alltså styra enkla saker som man normalt sett gör med en Arduino.
Jag vill även kunna fråga Arduinon om statusen på vissa ingångar och statusen på relän osv.
Sen ska jag med min Android telefon ansluta via Bluetooth till Arduinon för att skicka och ta emot information som kommandon osv.
Det är enkelt, det löser jag med en Arduino och en Bluetooth modul via seriell kommunikation till en Android app som jag skriver för ändamålet.
Men jag vill samtidigt kunna ha en dator ansluten för att kommunicera med Arduinon för att göra samma saker.
Datorn kommer inte vara ansluten hela tiden därför så måste Arduinon kunna styras från telefonen. Men datorn och telefonen måste kunna vara ansluten samtidigt.
Jag kan ju inte ha både datorn och andra enheter (som bluetoothmodul) ansluten på samma serieport till Arduinon.
Så vad jag klurar på är hur jag ska lösa det hela utan att ha en massa serieportar på Arduinon som styr det hela.
Funderar på om jag skulle ha en separat Arduino som är en sorts "kommunikationscentral" som sedan skickar vidare kommandona till den som första som håller i all styrning.
Alternativt så nöjer jag mig med att bara använda mobilen för att styra Arduinon, men det är inte lika roligt
Hoppas jag klarnat upp det hela lite mer!

Är ganska klart i min skalle