Tja.
Håller på och mekar lite bil EL.
Dock så har jag två st kablar 12V och GND som jag behöver splitta från 1 kabel tills 4st evt hela 8st. Hur gör jag detta snyggast säkrast och bäst? Det är en hel del vibrationer det handlar om. och några fullösningar vill jag inte ha. Det är 2mm2 kabel såvitt jag kan mäta mig till. (har inte klippt något ännu)
Utöver de behöver jag klippa en del kablar för att skarva på en annan men det löder jag lite och tar en massa krympslang vilket bör vara de bästa? Kan jag köra samma version att jag grenar av 4st på samma sätt med att löda fast och att ta en massa krympslang över?
Splitta kabel till 4 st?
-
-=Fullmoon=-
-
-=Fullmoon=-
Re: Splitta kabel till 4 st?
Det är väldigt tajt i dörren. är redan rätt så tajt orginal. Ska ha i 4 st halvstora relän och socklar.
tittade lite på kabelstammen och verkar som att de bara är lödade och tejp/krympslang över där de gjort en Y-skarv.
Verkar ju funka det med om man gör det bra. helt hundre känns det kanske inte.
tittade lite på kabelstammen och verkar som att de bara är lödade och tejp/krympslang över där de gjort en Y-skarv.
Verkar ju funka det med om man gör det bra. helt hundre känns det kanske inte.
- Electricguy
stick ihop tåtarna så kardelerna sticks in mellan varandra. Sen tar du en lång kardel som du virar runt dom 3 skalade ändarna som är ihopstuckna med varandra. Dränk sedan detta i lödtenn. Då få ru en helevetes kraftig skarv! Går tråden av så går den absolut inte av i skarven iaf!
-
-=Fullmoon=-
Gjorde Exakt som du skrev
Dock innan jag läst ditt inlägg
Är ju snarlikt så som vi gör skarvar på karftkablar i jobbet så 
Dock använder vi hylsor iofs.
Tog dubbla krympslangar och långa bitar och sen en kattstrypare som håller kablarna på plats.
Dock använder vi hylsor iofs.
Tog dubbla krympslangar och långa bitar och sen en kattstrypare som håller kablarna på plats.
Det är väl inte rekommenderat att löda kablar i bilar just pga vibrationerna? Kabelskor är bra.
Krimpkabelskor och sen Y-block körde vi mycket när jag jobbade med det, sen kunde man gärna fylla hela klabbet med kontaktfett också.
Ska man splitta till flera vill man ju ha en plint, men får det inte plats så.. tja..
Ska man splitta till flera vill man ju ha en plint, men får det inte plats så.. tja..