Transistor CT25J-8

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Pettersson66

Transistor CT25J-8

Inlägg av Pettersson66 »

Var får jag tag på en ersättningstransistor till CT25J-8. Den sitter i en Kina-tillverkad kamerablixt. Enligt datablad som jag hittat är den motsvarande Mitsubishi CT20AS-8. Frågan är: -Finns det någon annan att få tag på i Sverige. HJÄLP!!!!
Mvh Pettersson
Användarvisningsbild
jesse

Re: Transistor CT25J-8

Inlägg av jesse »

Om du hade lagt upp det där databladet kanske det hade varit lättare att hitta en ersättare.
Användarvisningsbild
jesse

Re: Transistor CT25J-8

Inlägg av jesse »

Ojoj, det där var rejäla grejer. 400 volt och 130A IGBT... Det där vågar jag mig nog inte på att rekommendera nån ersättare till :humm:

Har aldrig själv använt något liknande.

Nu handlar det ju om korta pulser, så energiutvecklingen är ju inte det värsta, utan det är att den ska klara pulsen. Den enda IGBT på ELFA som klarar 120A kostar 430 kr... Men det kanske är kontinuerligt ?
I så fall kanske en 20A räcker, om man bara hittar en med ett datablad som kan ange pulstålighet. Tyvärr vet vi ju inte hur lång pulsen blir. Det blir nästan att man får chansa känns det som.

Bara som test valde jag att kolla in databladet för IGBT TO-220AB 600 V 34 A hos ELFA (38 kr/st).
datablad
Och där ser jag : max pulsad kollektorström 68A... så det skiter sig verkar det som.

Nån annan som har lite koll på sånt här?
Skriv svar