Jag tror inte dom kontrollerar varje kund. Har man en enskild firma är ju organisationsnumret och ditt personnummer samma. Som firmanamn kan man ju då skriva Firma Bengt Bengtsson ifall man nu heter Bengt Bengtsson. Man kan väl betala i förskott? Isåfall behöver dom ju inte kontrollera kunden.
Dock, den enda gång jag har beställt därifrån har jag beställt till jobbet och när fakturan kom så tog jag hem den och betalade via internetbanken. No problem. Jobbet behöver då inte ta upp den i bokföringen eftersom inga pengar betalas ut därifrån.
man måste ha en PIN kod för att kunna beställa från deras hemsida.
Har jag för mig iaf.
PINkoden får man när man får kundnummer hos dom, så jag tror det är svårt.
Samma på RS, i vissa fall mycket mer än vad Elfa har, inte minst ledpanellampor som ovan, hittade flera snygga på RS som inte finns likhet till på Elfa.
Ska vi ringa dit, till RS och Farnell och höra om och hur dom kollar ifall
privatpersoner har firma. Dom borde väl vara glada att få sålt saker. Hur i hela friden kommer det sig annars att åtm RS har lägre styckepris på många saker än vad Elfa har? I rättvisans namn ska sägas att Elfa är billigare på en del vid högre kvantiteter. Men... eftersom Elfa kostar så mkt
mer vid enstaka, ja det är väl därför det bär sig genom att sälja till privatpersoner än företag som köper i större kvantiteter.
På microkit i Västerås går det att beställa från farnell för samma pris som farnell har i katalogen/på webben. Fast man får bara göra det på produkter som inte elfa har i sitt sortiment. Vet inte om det funkar att göra dessa beställningar via nätet. http://www.microkit.se